بررسی صفر تا صد مراحل رنگ کردن دیوار گچی

بررسی صفر تا صد مراحل رنگ کردن دیوار گچی

اگر به دنبال ایجاد یک تغییر تاثیرگذار و جذاب در محیط زندگی یا کار خود هستید، رنگ کردن دیوار ها یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای شما بشمار می آید. شما با رنگ کردن دیوار گچی محیط زندگی یا محیط کار خود میتوانید تا حد زیادی باعث زیباتر و جذاب تر دیده شدن محیط شوید.

رنگ کردن دیوار گچی علاوه بر کمک به زیبایی محیط تاثیر روانشناختی نیز بر روی افراد خواهد گذاشت و میتواند باعث بروز احساسات مختلف در افراد شود. میتوان گفت رنگ ها یتوانند باعث بروز احساسات مختفی از جمله آرامش، شادی، انرژی و … در افراد شوند از رو انتخاب رنگ مناسب برای رنگ کردن دیوار گچی از جمله عواملی است بصورت مستقیم بر روی زیبایی و جذابیت مد نظر تاثیر دارد.

اگر تصمیم به رنگ کردن دیوار گچی محیط زندگی یا محل کار خود را علاوه بر تاثیر روانشناختی رنگ در روحیه افراد باید به هماهنگی طیف رنگی انتخاب شده با وسایل محیط نیز بپردازید. انتخاب رنگ مناسب بطوری که تاثیر روانشاختی مثبت بر روی افراد داشته باشد و در عین حال با دکوراسیون محیط هماهنگ باشد از جمله عواملی مهمی است که میتواند با فضا شما شخصیت و جذابیت ببخشد.

از آنجایی که رنگ کردن دیوار گچی جزء یکی از کار های تخصصی محسوب میشود ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی های دیوار گچی و روش های رنگ کردن دیوار گچی بصورت کامل آشنا کنیم.

بررسی صفر تا صد ویژگی های دیوار گچی

ویژگی های خاص و منحصر به فرد دیوار گچی باعث شده تا امروزه استفاده از این نوع دیوار به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه ها برای شکل دهی یا جدا سازی فضا های مختلف بشمار بیاید. در ادامه مطلب قصد داریم تا برخی از این ویژگی های خاص و منحصر به فرد دیوار گچی را مورد بررسی قرار دهیم:

قابلیت انعطاف پذیری:

یکی ازویژگی ها و مزایا دیوار گچی را میتوان قابلیت انعطاف پذیری آن دانست، این ویژگی دیوار گچی باعث شده تا آن را بتوان به شکل و اندازه های مختلف با توجه به شیب محیط مورد استفاده قرار داد.

قابلیت انعطاف پذیری و تغییر شکل دیوار گچی باعث شده تا این دیوار مورد توجه طیف وسیعی از معماران و طراحان برای استفاده در محیط های داخلی و خارجی ساختمان ها واقع شود.

قابلیت ساخت و نصب آسان:

دیوار های گچی با استفاده از قالب های مخصوص به راحتی قابل ساخته شدن و نصب در محیط مورد نظر هستند؛ همچنین لازم به ذکر است در هنگام ساختن و نصب کردن دیوار های گچی میتوان عایق های محتلف از جمله عایق صوت و عایق حرارات در ساختار آن تعویه کرد.

زیبایی ظاهری بالا:

یکی از ویژگی های دیوار گچی صاف و یکنواخت بودن سطح آن است، به دلیل همین صاف و یکنواخت بودن سطح دیوار گچی این دیوار ها دارای قابلیت انعکاس نور بالا هستد همچنین میتوان رنگ های محتلف به راحتی بر روی آن ها اعمال کرد.

علاوه بر ویژگی های ذکر شده لازم به ذکر است که دیوار گچی از مقاومت و دوم بالایی نیز برخودار است و بعد از ساخته شدن هزینه نصب آن نسبت به هزینه نصب سایر دیوار ها مناسب تر میباشد. همچنین علاوه بر رنگ کردن شما نصب نورپردازی های خارجی و داخلی برای این نوع دیوار میتواند تا حد زیادی به زیبایی آن بیافزایید.

ویژگی های رنگ مناسب برای رنگ کردن دیوار گچی چیست؟

انتخاب رنگ مناسب برای رنگ کردن دیوار گچی در کنار داشتن تخصص برای انجام این کار از جمله موارد مهمی است که باعث میشود زیبایی و جذاب دیوار و محیط در انتها کار چند برابر شود. از برخی از ویژگی های رنگ مناسب برای دیوار گچی میتوان به موراد زیر اشاره کرد:

15245 jefuupap81 - بررسی صفر تا صد مراحل رنگ کردن دیوار گچی

میزان چسبندگی مناسب:

یکی از مهم ترین ویژگی های یک رنگ با کیفیت برای رنگ کردن دیوار گچی مناسب بودن میزان چسبندگی آن است، مناسب بودن میزان چسبندگی رنگ دیوار گچی باعث میشود تا این رنگ به راحتی بر روی سطح دیوار اعمال شود و بر روی سطح دیوار بچسبد.

همچنین لازم به ذکر است که چسبندگی مناسب باعث میشود تا رنگ بعد از اعمال شدن بر روی سطح دیوار دچار ترک یا پوسته شدن نشود و بتواند تا مدت زمان بالایی زیبایی ظاهری خود را حفظ کند.

قدرت پوشش دهی بالا:

منظور از قدرت پوشش دهی رنگ توانایی لایه های اعمال شدهه رنگ در پوشش دهی سطح و عیوب دیوار مدنظر است. یک رنگ مناسب برای رنگ کردن دیوار گچی باید بتواند به راحتی عیوب دیوار را پنهان کند و سطح آن را بصورت کامل پوشش دهد.

مقاوم بودن در برابر رطوبت:

دیوار های گچی به علت قرار گرفتن در محیط های مرطوب یا رد شدن لوله های آب از درون آن ها میتوانند همواره در معرض رطوبت و نم دادن باشند، از رو برای رنگ کردن سطح این دیوار ها باید از رنگ های مقاوم به رطوبت استفاده کرد. رنگ های مقاوم به رطوبت در صورت وجود رطوبت در هوای محیط یا نم دادن دیوار گچی دچار تغییر رنگ نخواهند شد و زیبایی خود را حفظ خواهند کرد.

قابلیت شست و شو:

دیوار های گچی شما بعد از اعمال رنگ در اثر گذشت زمان یا قرار گرفتن در شرایط محیطی مختلف میتواند پذیرا انواع آلودگی ها از جمله گرد و غبار باشد؛ آلودگی های محیطی در مرور زمان علاوه بر کاهش میزان زیبایی رنگ میتواند باعث آسیب رسیدن به ساختار رنگ یا دیوار نیز شود.

شست و شو دیوار یکی از ساده ترین و دردسترس ترین روش های موجود برای رها شدن از آلودگی های موجود بر روی سطح ان است، از این رو توصیه میشود تا در هنگام انتخاب رنگ برای رنگ کردن دیوار گچی از رنگ هایی با داشتن قابلیت شست و شو را انتخاب کنید.

بررسی بهترین رنگ ها برای دیوار گچی

در قسمت قبل ویژگی های رنگ مناسب برای رنگ کردن دیوار گچی بصورت کامل مورد بررسی قرار گرفت، در ادامه مطلب با بررسی ویژگی های ذکر شده برای رنگ مناسب قصد داریم تا چند مدل از بهترین نوع رنگ ها را به شما معرفی کنیم:

 رنگ آکلیریک:

رنگ آکلیریک یکی از پر استفاده تریم رنگ هایی که بصورت عمده در صنعت  رنگ آمیزی مورد استفاده قرار میگیرد، به جرئت میتوان این رنگ تمامی ویژگی هایی را که یک رنگ مناسب برای رنگ کردن دیوار گچی باید داشته باشد را دارد.

رنگ آکلیریک از تراکم و قدرت پوشش دهی بالایی برخوردار است و بعد از اعمال بر روی سطح مد نظر به علت داشتن مقاومت و دوام بالا تا مدت زمان زیادی زیبایی اولیه خود را حفظ میکند.

همچنین در رابطه با رنگ آکلیریک لازم به ذکر است که این رنگ  علاوه بر داشتن ویژگی هایی همانند مقاوم بودن در برابر رطوبت و نور خورشید قابلیت مخلوط شدن با سایر رنگ ها را دارد و شما میتوانید آن را به راحتی بر روی سطح مورد نظر اعمال کنید.

رنگ لاتکس:

رنگ لاتکس یکی از دیگر از انواع رنگ های مناسب برای رنگ کردن دیوار های گچی بشمار می آید و میتوان گفت همانند رنگ آکلیریک ویژگی های یک رنگ مناسب برای اعمال بر سطح دیوار های گچی را دارا است.

رنگ لاتکس از قدرت پوشش دهی بالایی برخوردار است و بعد از اعمال بر روی دیوار گچی مدنظر به علت تراکم بالا میتواند نقص های دیوار را به خوبی پوشش دهد و به علت داشتن سریع خشک شدن بالا مدت کوتاهی بعد از اعمال خشک میشود.

رنگ لاکتس را میتوان جزء رنگ های دوستدار محیط زیست معرفی کرد زیرا این رنگ بر پایه آب بود و بعد از اعمال بر روی سطح مورد نظر باعث وارد شدن آلودگی های مختلف از جمله گاز های شیمیایی به محیط نخواهد شد.

این محصول نوعی رنگ قابل شست وشو است و در اثر مشاهده آلودگی بر روی آن شما بدون نگرانی در رابطه خراب شدن ظاهر و زیبایی رنگ میتوانید اقدام به تمیز کردن آن نمایید، همچنین لازم به ذکر است این رنگ دارای طیف رنگی بالا و بسیار متنوعی است که شما میتوانید با توجه به محیط مد نظر خود آن را انتخاب کنید.

رنگ سیلیکاتی:

رنگ سیلیکاتی از جمله رنگ هایی است که میتوان از آن برای رنگ کردن دیوار های گچی یا دیوار های بتنی استفاده کرد، این نوع رنگ همانند سایر رنگ های مناسب برای رنگ کردن دیوار گچی از تراکم و پوشش دهی بالایی برخوردار است.

این رنگ بعد از اعمال بر روی سطح مورد نظر علاوه بر پوشش دهی سطح و عیوب دیوار یک پوشش مات و مقاوم در برابر خوردگی را بوجود می آورد. رنگ سیلیکاتی بر پایه سیلیکات سدیم تولید میشود و علاوه بر مقاوم بودن در براب خوردگی از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و اشعه UV نور خورشید نیز برخودار است.

رنگ سیلیکونی:

رنگ سلیکونی گروهی دیگر از رنگ ها است که در صنعت ساختمان سازی برای رنگ آمیزی قسمت های داخلی و خارجی یک بنا مورد استفاده واقع میشود. یکی از ویژگی های خاص این رنگ مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی از جمله رطوبت و اشعه UV نور خورشید است که باعث حفظ زیبایی آن در دراز مدت میشود.

مقاومت رنگ سیلیکونی در برابر عوامل محیطی، قدرت پوشش دهی بالا آن و مقاوم بودن در برابر کپک و قارچ باعث شده تا شما بعد از یکبار استفاده از این محصول تا مدت زیادی از رنگ آمیزی مجدد دیوار گچی بی نیاز شوید.

برند رنگ نیپون از جمله برند های شناخته شده تولید رنگ های ساختمانی از جمله رنگ های مناسب برای رنگ کردن دیوار گچی است. اگر به دنبال تهیه رنگ مناسب برای دیوار گچی با تمامی ویژگی های ذکر شده هستید به شما توصیه میشود تا محصول مورد نظر خورد را از این برند تهیه کنید.

بررسی صفر تا صد مراحل رنگ کردن دیوار گچی

رنگ کردن دیوار کچی همانند هر فرایند دیگری شامل مراحل مختلفی است که اگر این مراحل به درستی و بصورت تخصصی انجام شوند میتوانند در انتها باعث ایجاد یک نتیجه رضایت بخش شوند؛ از این رو در این قسمت ما قصد داریم تا شما را با  صفر تا صد مراحل رنگ کردن دیوار گچی آشنا کنیم:

painter masthead - بررسی صفر تا صد مراحل رنگ کردن دیوار گچی

مرحله اول: آماده سازی دیوار گچی

سطح دیوار گچی مد نظر شما قبل از اعمال رنگگ بر روی آن باید کاکلا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و گرد و غبار باشد، تمیز بودن سطح دیوار گچی قبل از اعمال رنگ بر روی آن به این منظور صورت میگیرد که رنگ به درستی بر روی دیوار قرار بگیرد و یک سطح هموار را ایجاد کند.

توصیه میشود تا برای تمیز کردن سطح دیوار گچی از یک دستمال نم دار استفاده کنید و آن را به آرامی بر روی قیمت های مختلف دیوار بکشید، لازم به ذکر است در این مرحله در صورت نیاز میتوانید از مقداری شوینده نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: هموار سازی سطح دیوار

در این مرحله منظور از هموارسازی سطح دیوار پوشاندن و رفع کردن نقص دیوار که در اثر آسیب دیدگی بوجود آمده اند است. برای هموارسازی سطح دیوار گچی توصیه میشود تا از بتونه برای پر کردن قسمت های خالی شده یا ضربه دیده استفاده کنید و بعد از قرار دادن بتونه در مکان آسیب دیده آن را توسط سمباده با سطح دیوار همسان سازی کنید.

مرحله سوم: اعمال پرایمر

یکی از نکات مهم در هنگام رنگ کردن دیوار گچی اعمال به اندازه رنگ بر روی سطح مورد نظر است زیرا در صورت کم قرار دادن رنگ بر روی سطح پوشش دهی مناسبی بر روی دیوار ظاهر نمیشود و در اثر زیاد قرار دادن رنگ بر روی دیوار، رنگ مربوطه بعد زا خشک شدن دچار ترک و ریختگی میشود. اعمال پرایمر بر روی سطح مورد نظر این کمک را به شما میکند که بتوانید تمامی قسمت های دیوار گچی مورد نظر را با ضخمات یکسان رنگ بزنید.

مرحله چهارم: اعمال لایه اول رنگ

بعد از انجام دادن مراحل ذکر شده نوبت به اعمال لایه نخست رنگ بر روی دیوار میشود، در مرحله شما به علت وجود پرایمر بر روی سطح دیوار میتوانید لایه اول رنگ را با ضخامت یکسان بر روی تمامی قسمت های دیوار اعمال کنید.

مرحله پنجم: اعمال لایه دوم رنگ

برای اینکه در پایان فرایند رنگ کردن دیوار گچی یک نتیجه عالی را دریافت کنید به شما توصیه میشود تا بعد از اعمال لایه اول رنگ و خشک شدن کامل آن، یک لایه رنگ دیگر بر روی دیوار اعمال کنید. اعمال لایه دوم رنگ بر روی دیوار گچی باعث میشود تا رنگ انتخابی خود را با جلوه ایی بهتر بر روی دوار نمایش دهند و نقص های دیوار های بهتر و بیشتر پنهان کند.

 

در هنگام تخمین هزینه های مربوط به رنگ کردن دیوار گچی محیط زندگی یا محل کار این را در نظر داشته باشید که محاسبه قیمت بر اساس متراژ دیوار گچی مد نظر شما، میزان آسیب دیدگی دیوار گچی و نوع رنگی که برای اعمال بر روی سطح آن در نظر گرفته اید انجام میشود. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در رابطه با رنگ کردن دیوار گچی میتوانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان گروه مهندسی ثمین پلیمر در سریع ترین زمان ممکن پاسخگو شما باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *