رنگ مقاوم به حرارت

رنگ مقاوم به حرارت نکاتی فنی برای خرید

رنگ مقاوم به حرارت : رنگ ها از گذشته تا کنون نقش مهمی در زندگی بشر داشته اند به طوری که بشر بعد از ساخت هر وسیل ایی سعی بر این داشته تا آن را به رنگ دلخواه خود در بیاورد یا به وسیله رنگ طرح های متنوع و دلخواه خود را بر روی آن ها حکاکی کند. از جمله دلایا محبوبیت رنگ ها میتوان به این شاراه کرد که باعث ایجاد حس های مختلف در اسنان از جمله شادی، هیجان، اشتیاق یا حتی خشم و ناراحتی در افراد میشود.

در ابتدا بشر برای ساخت رنگ از مواد موجود در طبیعت استفاده میکرد و در نهایت به وسیله رنگ های طبیعی بدست آمده شروع به رنگ آمیزی و طراحی وسایل اطراف خود میکرد. با گذشت زمان رنگ های مختلفی با ساختار های جدید بر روری کار آمدند به طوری که هر کدام از آن ها مخصوص به کاربرد خاصی هستند. از جمله این مدل های گوناگون رنگ میتوان به رنگ ساختمانی، رنگ چوب، رنگ بر پایه آب، رنگ مقاوم به حرارت و رنگ ضد حریق اشراه کرد.

برای اطلاع از قمت انواع رنگ ها به ویژه رنگ مقاوم به حرارت و ثبت سفارش بصورت غیر حضوری از طریق شماره های مقابل با کارشناسان فروش ما در تماس باشید:09122650578 و 02634904972

رنگ مقاوم به حرارت چیست؟

همانطور که گفته شد برای کاربرد های مختلف نمیتوان از یک رنگ استفاده کرد و با توجه به محل قرار گیری و وسیله ایی که قرار است رنگ آمیزی شود باید رنگ مخصوص استفاده شود. همانطور که از اسم رنگ مقاوم به حرارت پیداست ساختار شیمیایی تشکیل دهنده آن به گونه ایی است که در اثر تماس مداوم با حرارت دچار تغییری نخواهد شد.

رنگ مقاوم به حرارت با اسم رنگ نسوز نیز شناخته میشود و در کارخانه های تولید رنگ از رزین های صنعتی تولید میشود اما لازم به ذکر است که رزین های به کار گرفته شده در کارخانه های تولید رنگ برای تولید این نوع از لحاظ ساهتاری با سایر رزین ها دارای تفاوت اند. اکثر رزین ها در ساختار خود دارای زنجیره های بلند کربنی هستند اما رزین های معدنی که از آن ها برای تولید رنگ مقاوم به حرارت استفاده میشود بجای زنجیره کربنی دارای زنجیره هایی از کرکیب سیلیسیم و اکسیژن هستند. وجود سیلیسیم در ساختار رنگ ها باعث براق شدن آن ها بعد از قرار گرفتن ر روی سطح مورد نظر میشود اما در رنگ مقاوم به حرارت این خاصیت در اثر قرار گرفتن های متعدد در معرض حرارت کاهش  میابد.

برای کارکرد دقیق و صحیح رنگ مقاوم به حرارت بر سطح مد نظر ابتدا باید سطح مد نظر را بصورت کامل از هر گونه آلودگی از جمله گرد و غبار و روغن پاک کرد و سپس برای جلوگیری از هوا گرفتگی ابتدا یک لایه خیلی نازک از رنگ را بر روی سطح مورد نظر کشید. رنگ مقاوم به حرارت دارای ساختاری تقریبا غلیظ است و قبل از استفاده از آن بهتر است از محلول های رقیق کننده همانند تینر استفاده کرد.همچنین در هنگام کار با رنگ مقاوم به حرارت باید توجه اشت که این نوع رنگ دارای ساختاری کاملا شیمیایی است و در اثر برخورد با پوست یا چشم فورا باید محل برخورد ر با آب بسیار زیاد شست و شو داد تاغ از بروز آسیب های احتمالی جلوگیری کرد.

Steel building fire protection Blog from Permax 1 - رنگ مقاوم به حرارت نکاتی فنی برای خرید

برسی کاربرد های رنگ مقاوم به حرارت

همانطور که گفته شد شما قبل از رنگ آمیزی یا طراحی هر مکان یا وسیله ایی باید رنگ مناسب با آن را انتخاب کنید، به عنوان مثال اگر برای مان هایی که در معرض حرارات زیاد قرار دارند از رنگ های معمولی استفاده شود این رنگ ها بعد از مدتی دچار کدر شدن میشوند و لایه ایی سیاه بر روی آن ها نقش میبندد. رنگ مقاوم به حرارت مناسصب برای مکان هایی است که در معرض حرارت قرار دارند به طوریی که میتوان گفت این نوع رنگ توانایی مقاومت در برابر حرارت تا دمای 100 الی 120 درجه سانتی گراد را دارد به طوری که در این دما ها دچار تغییر رنگ و سیاه شدگی نمیشود. از جمله کاربرد های رنگ مقاوم به حرارت میتوان به موارد زیر اشراه کرد:

  • رنگ کردن دیواره داخلی شومینه
  • رنگ کردندیواره داخلی دودکش ها و تنور ها
  • رنگ کردن تجهیزات ارخانه ها
  • نیروگاه های برق
  • پالایشگاه ها

برسی انواع رنگ مقاوم به حرارت

بدیهی است که سطوح مختلف در اثر تماس مداوم باذ حرارت دچار آسیب میشوند که در اینصورت یکی از راهکار های جلوگیری از این آسیب استفاده از رنگ مقاوم به حرارت است، رنگ مقاوم به حرارت دارای انواع مختلفی است که در ادامه به برسی آن ها خواهیم پرداخت:

رنگ مقاوم به حرارت سرامیکی:

رنگ مقاوم به حرارت سرامیکی یکی از پرکاربرد ترین انواع رنگ های مقاوم به مرارت است که علت نام گذاری آن به این اسم این است که بعد از خشک شدن بر روی سطح مورد نظر باعث ایجاد یک لایه سخت و مقاوم همچون سرامیک میشود. رنگ مقاوم به حرارت سرامیکی دارای قلومت بسیار بالا در برابر حرارت است به طوری که در اکثر مکان هایی که دارای دمای بالا می باشند از این نوع رنگ رنگ مقاوم به حرارت استفاده میشود. رنگ مقاوم به حرارت سرامیکی دارای ویژگی هی منحصر به فردی است که از جمله آن ها میتوان به موراد زیر اشراه کرد:

  • مقاوم در برابر خوردگی
  • مقاوم در برابر سائیدگی
  • دارای سختی و مقاومت بالا
  • قدرت چسبندگی بالا
  • دارای تنوع رنگی بالا
  • مقاوم در برابر خراش و ضربه

رنگ مقاوم به حرارت پودری:

رنگ مقاوم به حرارت پودری نسبت به سایر مدل های رنگ های مقاوم به حرارت دارای مقاومت بیشتر و بالاتری در دما های بالا است. علت مقاومت بالا رنگ نسوز پودری در برابر حرارت ساختار آن است که بر پایه اپوکسی و سیلیکون است. در واقع میتوان گفت وجود سیلیکون در ساختار این نوع رنگ نشوز باعث مقاومت آن در دماهای بالا شده است همچنین از ویژگی های رنگ مقاوم به حرارت پودری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای رنگ و رنگدانه های متنوع
  • خاصیت چسبندگی بالا
  • طریقه استفاده آسان
  • سازگاری بالا با محیط زیست
  • فاید نیاز به رقیق کننده
  • مقرون به صرفه و اقتصادی

lukas lehotsky vMQFh9rAkeU unsplash 1200x802 1 - رنگ مقاوم به حرارت نکاتی فنی برای خرید

رنگ مقاوم به حرارت مولتی پلیمری:

رنگ مقاوم به حرارت مولتی پلیمری همانند سایر  رنگ های مقاوم به حرارت دارای عملکرد و مقامت قابل قبولی در برابر حرارت است و همچنین لازم به ذکر است که رنگ مقاوم به حرارت مولتی پلیمری همانند رنگ مقاوم به حرارت پودری از ساختاری بر پایه اپوکسی و سیلیکون ساخته شده است.

درصد وجود سیلیکون در این نوع مقاوم به حرارت بسیار بالا بوده و این رنگ به دو صورت بر پایه آب و بر پایه حلال تولید و قابل تهیه است. به دلیل ویژگی های زیاد رنگ مقاوم به حرارت از آن در بخش های زیادی استفاده میشود که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • رنگ آمیزی دودکش های خانگی
  • رنگ آمیزی دودکش های صنعتی
  • بازسازی پروژه های صنعتی
  • مخازن فلزی در موتور خانه ها
  • اجاق ها

رنگ مقاوم به حرارت 200 درجه سانتی گراد:

این نوع رنگ مقاوم به حرارت دارای مقاومت محدود در مقابل حرارت هستند، همانطور که از اسم این نوع پیداست آستانه مقاومت آن در برابر حرارت 200 درجه سانتی گراد میباشد. استفاده از این نوع رنگ مقاوم به حرارت بسیار اسن است به طوری که شما بعد از انتخاب رنگ مورد نطر برای اعمال رنگ میتوانید آن را توسط قلمو مخصوص رنگ یا اسپری بر روی سطح مد نظر خود اعمال نمایید.

همچنین یکی دیگر از ویژگی های رنگ مقاوم به حرارت این است که قابلیت پوشش دهی بالایی دارد به گونه ایی که شما با حجم کمی از رنگ میتوانید سطح خیلی زیادی را به روش دلخواه پوشش دهید.  در آخر باید به این ویژگی رنگ مقاوم به حرارت اشاره کرد که از آن برای معمولا برای پوشش دهی سطوح فولادی استفاده میشود.

رنگ مقاوم به حرارت 400 درجه سانتی گراد:

همانطور که از اسم این نوع رنگ مقاوم به حرارت پیداست میتواند دما بالا و حرارت را تا 400 درجه سانتی گراد تحمل کند بصورتی که دچار تغییر در ساختار خود نشود. در ساخت رنگ مقاوم به حرارت 400 درجه سانتی گراد در کارخانه های تولید رنگ از رزین های صنعتی و سیلیکون استفاده میشود اما لازم به ذکر است که میزان سیلیکون بکار رفته در این نوع رنگ مقاوم به حرارت در مقایسه با میزان سلیکون در سایر رنگ های مقاوم به حرارت بیشتر است و همین باعث شده تا این نوع رنگ نسبت به سایر رنگ ها مقاومت بیشتری در برابر خوردگی از خود نشان دهد.

رنگ مقاوم به حرارت 600 درجه سانتی گراد:

رنگ مقاوم به حرارت 600 درجه سانتی گراد تا 600 درجه سانتی گراد میتواند حرارت را تحمل کند.از ویژگیهای رنگ مقاوم به حرارت ۶۰۰ درجه سانتی گراد میتوان به این اشاره کرد که این نوع رنگ مقاوم به حرارت جزء رنگهایی است که بیشترین مقاومت را در برابر حرارت از خود نشان می دهد ، رنگ مقاوم به حرارت ۶۰۰ درجه سانتیگراد دارای ظاهری براق و نقره مانند بوده و در برابر خوردگی از از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

برای  اطلاع از قیمت ها و تهیه غیرحضوری انواع رنگ مقاوم حرارت و انواع دیگر رنگ صنعتی می توانید از طریق شماره درج شده با  کارشناسان ما در گروه مهندسی ثمین پلیمر در ارتباط باشید:09122650578 و 02634904972

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *