عایق رطوبتی بام

عایق رطوبتی بام با قیمت مناسب

عایق رطوبتی بام : از گذشته تا به امروز یکی از مشکلات و دغدغه های ساختمان سازی عایق کردن پشت بام بوده است چرا که یکی از مهمترین مشکلاتی که ممکن است برای یک ساختمان به وجود بیاید و آن ساختمان را دچار تخریب کند وجود نم و رطوبت است. برای رفع مشکلات ناشی از نشتی پشت بام راهکارهای مختلفی وجود دارد که از جمله می توان به روش سنتی و متداول ایزوگام یا قیر گونی اشاره کرد که این روش به دلیل داشتن برخی معایب و مشکلات ، صدمات زیادی را به مصرف کننده وارد می کند.عایق رطوبتی پلیمری یکی از جدید ترین و بهترین نوع عایق رطوبتی بام می باشد که این روز ها توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

عایق سفید بام صفر تا صد

انواع عایق رطوبتی بام

امروزه انواع عایق رطوبتی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و بارندگی وجود دارد که برای عایق‌کاری سطوح مختلف از جمله پشت بام، کف و دیوارهای ساختمان‎‌ها، استخر و سایر سطوحی که در معرض بارندگی هستند، استفاده می‌شود.

از دیرباز عایق‌بندی بناها دغدغه بشر بوده است؛ چرا که نفوذ رطوبت به بنا موجب خسارت به ساختمان می‌شود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، انواع عایق رطوبتی ساخته شدند که ساختمان‌ها را در برابر بارندگی و نفوذ آب حفظ می‌کنند. با ما همراه باشید تا انواع عایق رطوبتی را معرفی کنیم.

عایق قیر و گونی

یکی از انواع عایق‌ رطوبتی رایج در کشور ماست که چسبندگی بالایی داشته و در برابر نفوذ رطوبت، مواد شیمیایی و نمک، مقاومت بالایی دارد و مقرون به صرفه نیز است.

با وجود مزایای گفته شده، عایق قیرگونی معایبی هم دارد از جمله:

در دمای بالا تجزیه می‌شود.
در برابر فشار، تغییر شکل می‌دهد.
کاربرد قیرگونی برای آب‌بندی کف سرویس‌های بهداشتی، حمام، پشت بام‌ها، آشپزخانه‌ها، ستون‌های فلزی و غیرفلزی و… است

عایق‌ رطوبتی ایزوگام

یکی دیگر از انواع عایق رطوبتی ایزوگام است. ایزوگام لایه‌ای پیش‌ساخته است که با استفاده از ماده‌ای مخصوص بر روی سطح چسبانده می‌شود. مواد تشکیل دهنده آن قیر و الیاف مصنوعی است. سبک وزن بوده و قابلیت انعطاف بالایی دارد. در برابر انبساط و انقباض مقاومت دارد؛ بنابراین در مقابل تغییر دما و شرایط جوی مقاوم است. عمر مفیدی در حدود ۱۰ سال دارد.

M8CUBjxJgQGtoKFN0kADrfH63Wd2pwLz Copy - عایق رطوبتی بام با قیمت مناسب

عایق رطوبتی بام

معایب ایزوگام (عایقکاری رطوبتی پشت بام به روش سابق)

امکان نشتی دوباره ساختمان و نیاز به تعمیر و مرمت دوباره آن،
ایزوگام قابل تردد نمی باشد و بخش مهمی از فضای کاربردی حذف می گردد،
پایین بودن مقاومت در برابر تغییرات شدید جوی که می تواند باعث طبله شدن در فصول گرم سال بخصوص در مناطق گرمسیری و یا باعث ترک خوردگی عایق در فصول سرد و زمستانی و بارندگی های شدید ناشی از برف و باران شود،
استفاده از این نوع عایق باید سه الی چهار روز قبل از بارندگی باشد تا کاملا سطح مورد نظر خشک شود وجود رطوبت باعث خراب شدن مراحل نصب می شود و همچنین مدت زمان زیادی باید صرف شود تا مساحت کوچکی از ساختمان عایق شود چه برسد به مساحت های بزرگ که از نظر زمان مقرون به صرفه نخواهد بود.
ایزوگام دارای حداقل ۳۰% هزینه پرتی بوده و قیمت واقعی آن حداقل ۳۰ درصد بیشتر از متراژ واقعی می باشد

عایق رطوبتی قطران

یکی دیگر از انواع عایق رطوبتی عایق قطران است که در اثر حرارت زغال سنگ و میعان گاز حاصل بدست می‌آید. مایع بدست آمده قطران نام دارد و از آن برای چسباندن دانه‌های سنگی بهم استفاده می‌شود. در ساختن رویه‌های سیاه و نیز در عایق‌کاری رطوبتی به مصرف می‌رسد. قطران حاوی مواد اسیدی است که در اثر بارندگی ممکن است در آب حل شود و روان شده و وارد جوی آب و فضای سبز شده و آنها را آلوده کند. اما به دلیل به مشکلات زیست محیطی قطران و با توسعه عامل‌های چسبندگی شیمیایی، استفاده از آن محدود شده است.

عایق‌های رطوبتی پیش‌ ساخته

یکی دیگر از انواع عایق رطوبتی عایق‌های پیش ساخته است که امروزه بسیار رایج شده است. بهترین نوع آن‌ ها نمد پشم شیشه است. در دو دسته عایق پی(مخصوص پی ساختمان) و عایق بام (بام، سطوح خارجی، سرویس‌ های بهداشتی، استخر ها، تونل‌ ها) ساخته می‌ شود. عایق با روکش آلومینیوم نیز یکی دیگر از تولیدات برخی کارخانه‌ های عایق پیش ساخته است که حدود ۸۵ درصد از نور و حرارت را منعکس می‌ کند.

مواد اولیه این عایق‌ها عبارتند از:

قیر صنعتی ۷۰-۶۰
مواد پلیمری به نام اتکتیک پلی پروپیلن
یک لایه تیشوی مسلح شده با نخ
یک لایه پلی‌استر نبافته
پودر تالک (در برخی پودر مس نیز به کار می‌رود.)

عایق تیشو

یکی دیگر از انواع عایق رطوبتی تیشو است. تیشو الیاف شیشه است که با فاصله معین به صورت یکنواخت در کنار هم قرار گرفته اند. این محصول مقاوم در برابر فرسایش و آتش سوزی است. این محصول به عنوان حامل در تولید عایق‌های رطوبتی، عایق‌کاری لوله‌های گاز و آب، جهت حفاظت آن‌ها در برابر رطوبت، خوردگی و زنگ‌زدگی به کار می‌رود.

تیشوی مرغوب ویژگی‌های زیر را دارد.

شکل ظاهری و رنگ کاملا یکنواخت داشته و لبه های آن صاف و بدون چروک است.
روی سطح آن خرده شیشه دیده نمی‌شود.
عاری از رطوبت است و هنگام باز کردن رول، چسبنده نیست.

عایق‌های ساخته شده بر پایه سیمان

این عایق‌ها به صورت پودری هستند که با آب مخلوط شده و روی سطوح بتنی و آجری اجرا می‌شوند. پس از خشک شدن خاصیت الاستیکی پیدا کرده و در نتیجه ضربات وارده، فشارهای جانبی، تغییری در آن‌ها ایجاد نمی‌شود و ترک برنمی‌دارند. این عایق‌ها به دلیل داشتن سیمان، عاری از مواد سمی بوده و می‌توان از آن برای عایق‌کاری داخل مخازن آب آشامیدنی استفاده کرد.

عایق‌ های پلیمری

یکی دیگر از انواع عایق رطوبتی پلیمری است که برای عایق‌ بندی سطوح و اتصالات به کار می‌رود. مواد پلیمری، هم خاصیت عایق حرارتی و هم عایق رطوبتی دارند. ضد اشتعال است و بهترین گزینه برای استفاده در ساختمان است.

انواع این عایق‌ها عبارتند از:

عایق‌های بوتیلی
اکریلیک
پلی‌ یورتان
سیلیکون
پلی‌استر نبافته
اپوکسی
عایق‌های ابری و …
کاربرد عایق‌های رطوبتی پلیمری
پوشش پل‌ها در ساختمان‌ها
جاده‌سازی و پروژه‌های عمرانی
عایق کردن دیواره‌های تونل ها
ضد آب کردن مخازن فلزی
عایق کردن دکل‌های برق و جعبه‌های حاوی مدارهای برقی و تابلو های برق
* عایق کردن لوله‌های آب و آشامیدنی که در زیر زمین قرار دارند.
پایه برج ها و ساختمان‌ ها که فلزی هستند.

عایق رطوبتی Copy - عایق رطوبتی بام با قیمت مناسب

عایق رطوبتی بام

پلیمر جایگزین ایزوگام

اما روش دیگری که امروزه برای عایق پشت بام بسیار مورد توجه واقع شده است استفاده از عایق های رطوبتی پلیمری می باشد. این نوع از عایق های رطوبتی می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای ایزوگام باشند و از مزیت های این عایق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سبک سازی سازه
ترکیب پذیری با ملات برای چسبندگی و ضد آب نمودن ملات
مقاومت در برابر uv خورشید
دارای تنوع رنگی و استفاده بهینه از فضای پشت بام
اجرا و ترمیم آسان
فاقد هرگونه هزینه پنهانی و پرتی
امکان تردد بدون نیاز به کاشی کاری
مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات شدید دمایی ( از ۵۰- تا °c ۱۲۰+ مقاوم می باشد)
ایمنی بالا به دلیل استفاده نشدن از مواد آتش زا و حلال های غیر قابل اشتعال در ساختار مواد
قابلیت اجرا روی تمامی نقاط و سطوح
( از جمله ایزوگام، قیرگونی، بتن، آسفالت ، موزاییک، سقف های فلزی، چوب، ورق های سیمانی ، بتونی و ..)
دوام و کیفیت بسیار بالا و داشتن استاندارد کارخانه
عمر مفید بالا (حداقل ۲۰ سال) و … می توان اشاره کرد.
برای اینکه روش جدید بتواند جایگزین روش سنتی باشد باید پاسخگوی بسیاری از سوالاتی باشد که برای هر فرد ممکن است پیش بیاد، از جمله سوالات متعددی که میتواند پیش بیاد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین و موثرترین روش برای عایق کاری و رفع نشتی پشت بام چیست؟

برای عایقکاری پشت بام روشی مناسب خواهد بود که بتواند موجب آب بندی کامل و رفع مشکل نشتی شود، در برابر تغییرات شدید جوی و تنش های محیطی مقاوم باشد، در فصول گرم طبله و در فصول سرد دچار ترک خوردگی نشود. عایق رطوبتی پلیمری استخری دارای عمر مفید بالایی باشد و هزینه های مقرون به صرفه ای داشته و نیاز به عایق کاری مجدد نداشته باشد، بر روی تمامی سطوح قابلیت اجرا داشته باشد و در مدت زمان کمتری خشک شود و خسارات و صدماتی رو به محیط زیست وارد نکند.
هزینه عایق رطوبتی پلیمری برای پشت بام به چه صورتی می باشد؟

هزینه عایق رطوبتی پلیمری بسته به ضریب مصرف مواد بکار رفته به ازای یک متر مربع متغیر می باشد.

مراحل اجرای عایق رطوبتی پلیمری برای پشت بام به چه صورت است؟

تسطیح و درزگیری با بتونه
اجرای آستری در دو مرحله
اعمال توری
اعمال لایه رویی رنگی برای پشت بام در دو مرحله
مشخصات کلی عایق رطوبتی به چه صورتی است و بر پایه چه موادی هست؟
ماهیت مواد به صورت مایع بوده و پس از خشک شدن به صورت لایه های جامد الاستیک در می آید. این مواد بدون نیاز به افزودن هیچ گونه حلالی نظیر آب یا تینر و … مصرف می شود.

قیرگونی Copy - عایق رطوبتی بام با قیمت مناسب

عایق رطوبتی بام

ضخامت عایق رطوبتی پلیمری چقدر می باشد؟

ضخامت این مواد یک الی ۲ میلیمتر می باشد که به دلیل ضخامت کمی که دارد در مقایسه با سایر عایق ها دارای وزن بسیار کمتری می باشد و سبک سازی سازه را به دنبال دارد.

آیا عایق رطوبتی پلیمری رنگبندی مختلفی دارد؟
بله دارای رنگبندی های مختلف می باشد که بسته به سلیقه مشتری رنگ عایق پشت بام انتخاب می شود.

نحوه ی اجرای عایق رطوبتی پلیمری به چه صورتی است ؟ و با چه ابزاری قابل اجرا می باشد؟
نحوه ی اجرای عایق رطوبتی پلیمری منطبق بر دستورالعمل اجرایی است که شامل توصیه های قبل و بعد از اجرای عایقکاری و مراحل اجرا می باشد. مهمترین و اساسی ترین شرط برای اجرای عایق رطوبتی پلیمری، صاف بودن سطوح زیر سازی می باشد که در خصوص وجود خلل و فرج، ترک خوردگی سطح و بند کشی های موجود بین سطوح حتما باید درزگیری با ملات پلیمری یا بتونه مخصوص پلیمری صورت بگیرد تا ضریب مصرف مواد کاهش پیدا کند. اجرای این محصول بسیار آسان بوده و نیاز به ابزار آلات خاصی ندارد و با قلم و غلطک پلیمری اجرا می شود و به دلیل مایع بودن به صورت پاششی یا توسط پمپ هم قابل اجرا می باشد.

3/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *