کفپوش سالن بدنسازی

کفپوش سالن بدنسازی + بررسی انواع مدل ها و مزایا

کفپوش سالن بدنسازی یکی از مهم ترین عواملی است که باید در محیط های انجام این ورزش نصب شود. نصب کفپوش سالن بدنسازی در محیط های ورزشی مخصوص به انجام این ورزش علاوه بر اینکه باعث تضمین سلامت فیزیکی ورزشکاران در هنگام انجام تکنیک ها و تمرین های ورزشی میشود، نقش بسزایی در بهبود و تقویت عملکرد ورزشکاران این رشته ورزشی نیز دارد.
از آنجایی که تضمین امنیت و سلامت جسمانی ورزشکاران در هر رشته ورزشی جزء یکی از مهم ترین عوامل به رسمیت شناخته شدن و محبوبیت آن رشته است در طول زمان روش های مختلفی برای آن ارائه شده یکی از موفق ترین آن ها نصب کفپوش های ورزشی در محیط های ورزشی بوده است.
ورزش بدنسازی جزء یکی از قدیمی ترین و کهن ترین ورزش ها طبقه بندی میشود، برخلاف تصور عموم مردم بدنسازی جزء ورزش های مدرن طبقه بندی نمیشود و تاریچخه وجود این ورزش به هزاران سال پیش بازمیگردد. میتوان گفت این ورزش برای اولین بار در قرن 19 میلادی به رسمیت شناخته شد و در هر دوره زمانی اشکال جدیدی از این ورزش توسط ورزشکاران این رشته بکار گرفته شد.
میتوان گفت یکی از عوامل مشترک از زمان بکار گرفته شدن این رشته ورزشی تا رسیدن آن به عصر مدرن تلاش ورزشکاران این رشه برای ارتقا و نشان دادن قدرت فیزیکی بدن خود بوده است.
ورزش بدنسازی در ابتدا به عنوان یک رشته نمایشی در سال 1890میلادی در میان سایر رشته های ورزشی المپیکی حضور داشت اما تا چندین سال بعد هنوز نتوانسته بود به عنوان یک ورزش رسمی در بازی های المپیک به رسمیت شناخته شود.
در طول زمان های مختلف تلاش های زیادی برای به رسمیت شناخته شدن این رشته در ورزش های المپیکی انجام شد تا اینکه سرانجام در سال 1948 میلادی ورزش بدنسازی برای اولین بار به عنوان یکی از ورزش های رسمی در المپیک لندن حضور پیدا کرد و بعد از آن به عنوان یکی از رشته های رسمی در هر دوره از بازی المپیک پذیرا ورزشکاران میباشد.
با گذشت زمان و به روی کار آمدن تکنیک ها و تکنولوژی های جدیدتر این رشته توانست مخاطبین بیشتری را به خود جذب کند به طوری که افراد زیادی هر ساله به دنبال ثبت نام برای فعالیت در این رشته یا تاسیس سالن های ورزشی برای تدریس این رشته هستند.
اگر شما جزء افرادی هستید که میخواهید اقدام به تاسیس سالن بدسازی کنید توجه داشته باشید یکی از راه های اخذ مجوز برای این کار استاندارد بودن محیطی است که برای این ورزش در نظر گرفته اید. از راه های استاندار سازی محیط انجام ورزش بدنسازی میتوان به استفاده از دستگاه ها تجهیزات پیشرفته و استفاده از کفپوش زمین بدنسازی جهت ایمن سازی محیط اشاره کرد.
اگر برای سالن ورزشی خود به دنبال تهیه کفپوش سالن بدنسازی هستید میتواندی از طریق شماره درج شده با گروه مهندسی ثمین پلیمر در ارتباط باشید و خرید کفپوش سالن بدنسازی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت انجام دهید: 02634904972

بررسی مزایا کفپوش سالن بدنسازی

کفپوش سالن بدنسازی به عنوان یکی از مدل های کفپوش  ورزشی علاوه بر اینکه باعث حفظ امنیت جسمانی ورزشکاران و بهبود و تقویت حرکات آن ها میشود دارای ویژگی ها و مزایا دیگری نیز هست که باعث شده به عنوان یکی از اولین انتخاب ها برای سالن داران سالن های بدنسازی محسوب شود، در ادامه مطلب به بررسی برخی از ویژگی های کفپوش سالن بدنسازی خواهیم پرداخت:

محافظت کردن از زمین:

قرار گرفتن دستگاه های بدنسازی بر روی زمین و استفاده مکرر از وزنه های بدنسازی سنگین در وزن های مختلف میتواند باعث آسیب رسیدن و تغییر شکل زمین شود. یکی از راهکار ها برای جلوگیری از آسیب دیدگی و تغییر شکل زمین نصب کفپوش سالن بدنسازی در محل انجام این ورزش است.
کفپوش سالن بدنسازی به علت داشتن مقاومت بالا و محکم بود فشار های ناشی از دستگاه های بدنسازی و وزنه های بدنسازی را جذب میکند و مانع انتقال آن ها به سطح زیرین خود میشود.

جذب ضربه و شوک:

استفاده از دستگاه های بدنسازی و وزنه های بدنسازی میتواند باعث وارد شدن ضربه و شوک زیادی به مفاصل و عضلات میشود. نصب کفپوش سالن بدنسازی باعث میشود تا ضربات و شوک های ناشی از انجام حرکات بدنسازی تا حدودی جذب شود و سلامت فیزیکی ورزشکاران این رشته تضمین شود.
مقاوم بودن در ساییدگی و لغزندگی:
کفپوش های سالن بدنسازی در اثر قرار گرفتن دستگاه های بدنسازی و وزنه های سنگین بدنسازی به راحتی دچار ساییدگی نمیشود و تا مدت زیادی میتواند شکل ظاهری خود را تا مدت زیادی محفظ کند. همچنین لازم به ذکر است یکی دیگر از ویژگی های کفپوش سالن بدنسازی خاصیت ضد لغزندگی آن است و همین ویژگی یکی از عوامل تاثیرگذار در تضمین امنیت جسمانی ورزشکاران است.

زیباسازی و جذابیت سالن بدنسازی:

کفپوش های سالن بدنسازی دارای تنوع بالایی در رنگ میباشند و شما میتوانید این محصول در طیف های رنگی مختلف تهیه و در سالن بدنسازی مدنظر نصب کنید. بالا بودن طیف رنگی این کفپوش ورزشی باعث میشود تا بعد از نصب آن در محیط زیبایی و خاصی به محیط بخشیده شود و باعث دلنشین تر محیط میشود.

قابلیت نصب در فضای مختلف:

کفپوش سالن بدنسازی مناسب جهت نصب در فضای باز و بسته است و از این رو از این محصول میتوان در سالن های بدنسازی رو باز و روبسته استفاده کرد. این کفپوش ورزشی در برابر تغییرات دما محیط از جمله سرما و گرما بسیار مقاوم بود و این ویژگی آن باعث میشود تا بدون نگرانی آن را در سالن های مختلف روباز و روبسته نصب کرد.

بررسی بهترین مدل های کفپوش سالن بدنسازی

کفپوش سالن بدنسازی همانند سایر کفپوش های ورزشی دارای انواع مختلفی است که میتوان با توجه به بودجه، شرایط سالن ورزشی و سلیقه شخصی یکی از انوع آن ها برای سالن ورزشی انتخاب کرد:

Polyfloor1 - کفپوش سالن بدنسازی + بررسی انواع مدل ها و مزایا

کفپوش گرانول سالن بدنسازی:

کفپوش گرانولی یکی از مناسب ترین نوع کفپوش های سالن بدنسازی است، کفپوش گرانولی از پلیمر لاستیکی است و توانایی بالایی در جذب ضربه دارد. خاصیت جذب ضربه کفپوش گرانولی باعث میشود تا در صورت پرت شدن وزنه ها و اجسام بدنسازی بر زمین انرژی آن ها گرفته شود و از پرتاب شدن آ ن ها به سممت بالا جلوگیری شود.
کفپوش گرانولی به علت داشتن ویژگی که ذکر شد نقش بسزایی در جلوگیری از حوادث احتمالی دارد و همین باعث میشود که علاوه بر سالن های ورزشی از آن ها در سالن های بازی مخصوص کودکان نیز استفاده شود.

کفپوش لاستیکی سالن بدنسازی:

از کفپوش لاستکیی برای پوشش دادن کامل سالن بدنسازی استفاده میشود و میتوان از آن در چندین رنگ مختلف استفاده کرد و از این طریق میتوان به سالن بدنسازی زیبایی و جذالیت بخشید.
گاهی اوقات این کفپوش فقط در قسمت زیرین دستگاه های بدنسازی نصب میشود و برای پوشش دهی سایر قسمت های سالن بدنسازی از نوعی کفپوش ورزشی به نام تاتامی استفاده میشود. لازم به ذکر است کفپوش تاتامی در مقایه با کفپوش سالن بدنسازی از مقاومت کمتری برخوردار است و مناسب برای نصب بر زیر دستگاه های سنگین بدنسازی نمیباشد.

کفپوش گرانولی تایل:

کفپوش تایل نوعی دیگر از کفپوش های سالن بدنسازی است، توصیه میشود که اگر سالنی که شما برای ورزش بدنسازی در نظر گرفته اید از متراژ پایینی برخوردار است از این نوع کفپوش برای پوشش دهی سالن بدنسازی استفاده کنید.
نصب کفپوش تایل نسبت به سایر مدل های کفپوش سالن های بدنسازی ساده تر است زیرا بصورت پازلی نصب میشود. لازم به ذکر است در هنگام نصب کفپوش تایل باید دقت بالایی به خرج داد زیرا در صورت نصب اشتباه ممکن است دچار لغزش شود و خطراتی را برای ورزشکاران بوجود بیاورد.

کفپوش رولی گرانولی:

نصب این نوع کفپوش بدنسازی نسبت به سایر مدل های کفپوش سالن بدنسازی به ویژه کفپوش ورزشی تایل راحت تر است. این کفپوش نوعی کفپوش بدون درز و شکاف است و مناسب برای نصب در سالن های بدنسازی بزرگ است.
از نظر میانگین ضخامت، ضخامت کفپوش رولی گرانولی نسبت به سایر کفپوش کمتر است و تهیه آن برای فضاهای بزرگ کمک بسزایی در صرفه جویی هزینه میکند.

عوامل تاثیرگذار در قیمت کفپوش سالن بدنسازی

نوع و جنس کفپوش:

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی قیمت کفپوش سالن بدنسازی تاثیر میگذارد نوع و جنس کفپوش سالن بدنسازی است، با توجه به جنس و نوعی که شما برای کفپوش انتخاب میکنید باید هزینه برای خرید آن بپردازید.

اگر کفپوش سالن بدنسازی مدنظر شما از نوع اپوکسی، وینیل یا پارکت باشد شما برای تهیه آن باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید، این در حالی است که کفپوش های رولی نسبت به سایر مدل های کفپوش بدنسازی از قیمت پایین تری برخوردار هستند.

 

ابعاد و ضخامت کفپوش:

ابعاد کفپوش سالن بدنسازی با توجه به متراژ زمین بدنسازی انتخاب میشود، از این رو هرچه متراژ سالن انتخاب شما برای نصب کفپوش بیشتر باشد باید هزینه بیشتری صرف پوشش دهی سالن بدنسازی بپردازید. همچنین لازم به ذکر است در کنار ابعاد کفپوش سالن بدنسازی یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت آن تاثیر میگذارد ضخامت این محصول با توجه جنس آن است.

 

نصب و تعمیر:

بعد از تهیه کفپوش سالن بدنسازی مناسب درصورت نیاز به خدمات نصب، شما باید هزینه ایی را تحت این عنوان برای نصب کفپوش منتخب خود در سالن مربوطه پرداخت کنید. همچنین لازم به ذکر است که اگر در صورت نیاز به تعمیر شما با توجه به میزان آسیب دیدگی کفپوش باید در قبال تعمیر آن هزینه بپردازید.

 

جهت دریافت مشاوره در رابطه با این محصول میتوانید از طریق شماره درج شده با گروه مشاوره ما در شرکت مهندسی ثمین پلیمر در ارتباط باشید 09122650578 همنین میتوانید برای خرید کفپوش سالن بدنسازی با مناسب ترین قیمت با دفتر فروش ما تماس حاصل فرمایید 02634904972

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *