رنگ سوله

رنگ سوله و راهنمای خرید به صرفه

رنگ سوله : رنگ آمیزی و طراحی همواره جز یکی از کار های آرامش بخش و لذت بخش برای بشر شناخته شده است، به طوری که بسیاری از افراد به علت علاقه یا دریافت حس آرامش و لذت شروع به رنگ گردن و طراحی اجسام اطراف خود میکنند و از طریق این کار به آن ها زیبایی میبخشند. رنگ آمیزی و طراحی فقط محدود به اجسام و وسایل نمیشود و در طول زمان بشر شروع به رنگ امزی و طراحی محیط های مختلف از جمله محیط زندگی و محیط کار خود کرد، لازم به ذکر برای رنگ امیزی محیط های مختلف نمیتوان از رنگ های معمولی که برای رنگ آمیزی ساده اجسام مورد استفاده واقع میشود استفاده کرد و باید منتناسب با هر محیط از رنگ مخوص استفاده نمود.

یکی از محیط هایی که میتوان به رنگ آمیزی و طراحی آن پرداخت ساختمان های صنعتی، سوله ها و انبار ها هستند که برای رنگ آمیزی این مکان ها باید از نوعی  رنگ مخصوص به نام رنگ استفاده کرد که از کاربرد های اصلی رنگ سوله میتوان پوشش دهی سطوح فلزی در برابر خوردگی است. شما برای تهیه رنگ سوله یا دریافت مشائره پیش از خرید جهت انتخاب مناسب ترین نوع رنگ سوله میتوانید از طریق شماره های درج شده با ما در ارتباط باشید:091226505778  ، 02634904972

رنگ سوله چیست؟

همانطور که پیداست برای اینکه شما بتوانید در اتنها فرایند رنگ آمیزی یک محیط یا یک شی بهترین نتیجه را بگیرید باید پیش از اینکه اقدام به رنگ آمیزی محیط یا شی مد نظر خود کنید باید مناسب ترین نوع رنگ را در رابطه با آن پیدا کنید. رنگ سوله نوعی رنگ صنعتی و پوششی محسوب میشود که دارای انواع مختلفی است و کاربرد اصلی آن رنگ آمیزی سازه های فلزی است اگرچه در برخی از موراد از انواع مختلف  آن برای رنگ آمیزی سازه های ساخته شده با سیمان، بتن، گچ و چوب استفاده میشود.

در ساخت رنگ سوله از رزین های صنعتی مختلفی استفاده میشود که تفاوت در نوع و مقدار رزین ها باعث بوجود امدن انوع مختلف رنگ سوله میشود، در ساخت رنگ سوله از پیگمنت (رنگدانه) هایی با طیف های قهوه ایی، خاکسری و سفید استفاده میشود و از آن ها برای رنگ آمیزی سوله ها، اسکلت فلزی ساختمان ها و رنگ آمزی قسمت های مختلف بناهای صنعتی و نیمه صنعتی استفاده میشود.

میانگین قیمت بازار برای رنگ سوله

برای دریافت قیمت ثمین پلیمر تولید کننده رنگ سوله با ما در تماس باشید.

ردیف نوع رنگ سوله واخد میانگین قیمت بازار هزار تومان
1 رنگ سوله اپوکسی ضد زنگ کیلوگرم 123 – 167
2 رنگ سوله اپوکسی پلی آمید کیلوگرم 110 – 135
3 رنگ سوله آلکیدی براق کیلوگرم 78 – 105
4 رنگ سوله آلکیدی مات کیلوگرم 63 – 98
5 رنگ سوله آلکیدی زینک فسفات کیلوگرم  198 – 230
6 رنگ سوله آلکیدی زینک کرومات کیلوگرم 198 – 230
7 رنگ سوله وینیل کیلوگرم 134 – 195

بررسی انواع مدل های رنگ سوله

رنگ سوله در دسته انواع رنگ صنعتی قرار میگیرد و عموما برای رنگ آمیزی بخش های فلزی ساختمان های صنعتی و انبار ها مورد استفاده قرار میگیرد، رنگ سوله دارای انواع مختلفی است که میتوان گفت این مدل های مختلف دارای ویژگی های مشترکی با یکدگیر هستند اما به علت داشتن ترکیبات شیمیایی مختلف در داشتن برخی ویژگی ها با یکدگیر متفاوت هستند. برای بررسی انواع مدل های رنگ سوله در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

Zinc Industrial Shed - رنگ سوله و راهنمای خرید به صرفه

رنگ سوله اپوکسی ضد زنگ:

رنگ سوله اپوکسی ضد زنگ جز یکی از مشهور ترین و محبوب ترین مدل های رنگ سوله است و ممکن است برخی از افراد آن را با نام پرایمر آلکیدی نیز بشناسند. بیشترین استفاده از آن برای رنگ آمیزی اسکلت فلزی ساختمان های صنعتی و انبار ها میباشد، این نوع رنگ سوله از مقاومت بالایی در برابر خوردگی و رطوبت برخوردار است و همچنین دارای ویژگی هایی همچون پوشش دهی بالا، چسبدگی مناسب و دوام بالا نیز است.

رنگ سوله اپوکسی پلی آمید:

یکی از ویژگی های مشترک رنگ سوله پلی آمید و رنگ سوله اپوکسی ضد زنگ این است که هر دو آن ها در برابر زنگ زدگی و خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار هستند، همچنین در رابطه با رنگ سوله اپوکسی پلی آمید میتوان گفت که این نوع  رنگ علاوه بر مقام بودن در برابر زنگ زدگی و خوردگی در برابر عوامل محیط زیستی همانند تغییرات آب و هوایی و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است.

رنگ سوله آلکیدی براق:

رنگ سوله آلکیدی براق یکی از انواع رنگ های سوله میباشد که در ساخت آن از رزین های آلکیدی استفاده شده و همین امر سبب درخشندگی این نوع رنگ بعد از قرار گرفتن بر روی سطوح مورد استفاده میشود. این نوع رنگ سوله به عنوان رویه بر قسمت بیرونی اسکلت های فلزی بناهای مختلف از جمله ساختمان های صنعتی و انبار ها قرار میگرد و علاوه بر زیبایی دارای ویژگی های همچون مقاوم بودن در برابر اشعه خورشید، پوشش دهی مناسب، خاصیت ضد اسید و کیفیت بالا نیز است.

رنگ سوله آلکیدی مات:

این نوع رنگ سوله برخلاف اکثر مدل های رنگ سوله علاوه بر سطوح فلزی دارای قابلیت اجرا بر روی سطوحی سیمانی، بنتی، چوبی و گچی را نیز دارد. رنگ سوله آلکیدی مات همانند رنگ سوله آلکیدی براق به عوان رویه برای قسمت بیرونی اسکلت فلزی بنای های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد، این نوع رنگ سوله معمولا برای رنگ آمیزی محیط های نیمه صنعتی و صنعتی بکار گرفته میشود و از ویژگی های منحصر به فرد ان میتوان به سرعت بالا خشک شدن این نوع رنگ سوله اشاره کرد.

رنگ سوله آلکیدی زینک فسفات:

در ساختار رنگ سوله آلکیدی زینک فسفات علاوه بر پیگمنت (رنگدانه) هایی که که طیف رنگی ان ها را مشخص میکند از نوعی پیگمنت (رنگدانه) با عنوان پیگمنت زینک فسفات استفاده شده که وجود آن ها باعث ایجاد خاصیت مقاوم بودن در برابر خوردگی در این نوع رنگ سوله میشود. رنگ سوله آلکیدی زینک فسفات به عنوان یک آستر ضد زنگ و خوردگی بر روی اسکلت فلزی سازه ها قرار میگیرد و باعث بالا رفتن مقاومت این سطوح در برابر تغییرات جوی و رطوبت میشود.

رنگ سوله آلکیدی زینک کرومات:

در ساختار شیمیایی رنگ سوله آلکیدی زینک کرومات از رزین های صنعتی همچون  رزین های آلکید و رزین های اپوکسی استفاده شده است، این نوع رنگ سوله از جمله رنگ هایی است که نسبت به سایر رنگ های سوله از مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی برخوردار است از این رو میتوان از آن برای رنگ آمیزی اسکلت فلزی سازه های دریایی و سازه هایی که در مکان هایی با میزان رطوبت بالا قرار دارند استفاده کرد.

رنگ سوله وینیل:

رنگ سوله وینیل را میتوان جز یکی از پر استفاده ترین و کاربردی ترین نوع رنگ های سوله معرفی کرد، علیت این معروفیت و محبوبیت رنگ سوله وینیل نسبت به سایر رنگ های سوله این است که این محصول به عنوان یک عایق قوی برای محافظت از سازه های فلزی شناخته میشود و دارای مقاومت نسبتا بالایی در برابر عوامل جوی و محیطی است.

pci0122 BlendSupply 618764302 1170 - رنگ سوله و راهنمای خرید به صرفه

 ویژگی های رنگ سوله

همانطور که گفته شد رنگ سوله یک نوع رنگ صنعتی می باشد و از آن معمولاً برای رنگ آمیزی قسمت های مختلف ساختمان های صنعتی و انبار ها استفاده می شود، رنگ سوله برای اینکه بتوانند عملکرد خوبی از خود در محیط مورد استفاده نشان دهد باید دارای یک سری ویژگی های منحصر به فرد باشد که از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاوم در برابر خوردگی:

ساختمان های صنعتی و انبار ها می توانند در مکان های مختلفی ساخته شود که برخی از این مکان ها ممکن است دارای آب و هوایی مرطوب باشند، ها بعد از مدتی قرارگرفتن در معرض آب و هوای مرطوب دچار زنگ زدگی و خوردگی می شوند از این رو رنگ سوله که برای پوشش دهی آن ها استفاده می شود باید دارای ویژگی مقاوم بودن در برابر خوردگی باشد.

بعد از استفاده از رنگ سوله برای رنگ آمیزی قسمت های مختلف از جمله قسمت های فلزی ساختمان های صنعتی و انبار ها به علت این ویژگی  فلز رنگ شده و خود رنگ سوله در اثر تغییر شرایط آب و هوایی از جمله مرطوب شدن آب و هوا دچار تغییر شکل و خوردگی نمی شوند.

مقاوم در برابر حرارت:

انبارهای صنعتی معمولاً محل نگهداری فراورده های هستند که در صنایع مختلف تولید می شوند، از این رو ممکن است برای نگهداری برخی از فراورده های صنعتی دمای محیط نگهداری بالا باشد تا فراورده پیش از توزیع شدن دچار تغییر حالت نشود. ویژگی مقاوم بودن در برابر حرارت رنگ سوله در انبار هایی که دمای بالایی دارند باعث میشود تا این رنگ بعد از مدت طولانی قرار گرفتن در این مکان ها دچار تغییر در برخی از ویژگی ها همانند رنگ و براقیت نشود.

قابلیت پوشش دهی بالا:

ساختمان های صنعتی و انبار ها معمولاً دارای مساحت و متراژ زیادی هستند از این رو اگر شما می خواهید برای رنگ کردن این مکان ها از رنگ سوله استفاده کنید، این رنگ باید دارای ویژگی پوشش دهی بالا باشد تا بتواند تمامی قسمت های مکان مورد نظر شما را به خوبی و با غلظت مناسب پوشش دهد.

سرعت خشک شدن بالا:

در ساخت یک مکان رنگ آمیزی و طراحی فضای داخلی آن  جزء آخرین مراحل میباشد و معمولاً بعد از رنگ آمیزی یا طراحی فضای داخلی باید چند روزی به رنگ استفاده شده مهلت داد تا خشک شود و کاملاً بر روی سطح استفاده شده تثبیت شود.

بعد از استفاده از رنگ سوله برای رنگ آمیزی فضای داخلی ساختمان های صنعتی یا انبار ها شما نیاز به صبر کردن به مدت چند روز ندارید زیرا این نوع رنگ به سرعت خشک می‌شود و شما در کوتاه ترین زمان ممکن می توانیم از فضای کار طراحی شده استفاده کنید.

قابلیت استفاده بر  سطوح مختلف:

فضای داخلی ساختمان های صنعتی و انبار ها ممکن است از مصالح مختلفی همانند سیمان، بتن، فلز یا چوب ساخته شده باشد و شما برای رنگ آمیزی یا طراحی فضای داخلی مکان های ذکر شده باید از چه رنگ استفاده کنیم که قابلیت اجرا و پوشش دهی بر روی سطوح ذکر شده را داشته باشد که رنگ سوله این ویژگی را دارا میباشد.

اگر شما به دنیال تهیه رنگ سوله هستیند جهت خرید غیر حضوری رنگ سوله، اطلاع از قیمت انواع آن و دریافت مشاوره تخصصی میتوانید از طریق شماره های درج شده با واحد فروش یا واحد مشاوره تماس حاصل فرمایید. تلفن واحد فروش: 091226505778 ، تلفن واحد مشاره: 02634904972

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *