کفپوش زمین فوتسال

کفپوش سالن فوتسال و استاندارد مورد تایید

کفپوش سالن فوتسال : ورزش فوتسال همانند ورزش فوتبال، والیبال، بسکتبال، فوتبال آمریکایی و راگبی نوعی  ورزش تیمی محسوب میشود. قبل از اختراع ورزش فوتسال جوانان سعی می کردند استفاده توپ در فضای باز به انجام یک بازی مشابه بازی فوتبال  بپردازند، اما گاهی اوقات  به ویژه در فصول سرد سال در اثر تغییرات آب و هوایی و نامساعد شدن هوا  فضای بیرون  محیط مناسبی برای انجام بازی نبود در در چنین شرایطی جوانان سعی کردند همان باز یبا توپ را از محیط سرباز به یک فضای سرپوشیده انتقال دهد.

این بازی در ابتدا در اثر تغییرات آب و هوایی ابتدا از محیط بیرون به یک فضای سرپوشیده انتقال یافت و سپس یکسری  قوانین ساده تر از بازی فوتبال برای آن تعریف شد و در نهایت در سال 1930 میلادی بازی جدیدی به نام فوتسال اختراع شد. بازی فوتسال مدت کوتاهی بعد از اختراع در همان سال 1930 توسط  FIFA به رسمیت شناخته شد و به سرعت در سراسر جهان طرفداران خاص خود را بدست آورد.

بعد از تایید شدن این ورزش توسط FIFA و اصلاح برخی از قوانی آن، این بازی در سال 1950 برای اولین بار توانست به مسابقات جهانی که در اروپا برگزار میشد راه یابد. این بازی همانطور که از اسمش پیداست دارای شباهت های بسیاری با بازی فوتبال است و تنها چند تفاوت جزئی همانند تفاوت در محیط برگزاری و تعداد نفرات هر تیم میان آن ها است.

بازی فوتسال همانند سایر ورزش های تیمی به عنوان یکی از بازی های سرگرم کننده و هیجان انگیز شناخته میشود که بر خلاف فوتبال در یک محیط سر پوشیده قابل اجرا است، تعداد نفرات هر تیم برای بازی فوتسال 5 نفر در نظر گرفته شد که تفاوت بسیاری با تعداد بازیکنان بازی فوتبال دارد و مربی هر تیم در طول بازی تنها میتواند 4 بار نفرات تیم خود را تعویض کند.

همچنین لازم به ذکر است زمینی که برای انجام بازی فتوسال در نظر گرفته شده بسیار کوچک تر از زمین در نظر گرفته شده برای بازی فوتبال است؛ بازی فتوسال در یک زمین  مستطیل شکل به طول 38-42  متر و عرض 20-25 متر اجرا میشود. برای امنیت بازیکنان در هنگام انجام ورزش فوتسال و کمک به انجام صحیح تکنیک ها و حرکت درست کف زمین های فوتسال از کف سالن فوتسال پوشانده شده است.

استفاده از کف پوش سالن فوتسال برای پوشاندن سطح زمین این بازی باعث شده تا محیط انجام این بازی به عنوان یک محیط امن شناخته شود و همین موضوع جزء یکی از مجوز های لازم برای راه یابی بازی فتوسال به بازی های جهانی و بازی های  بین المللی المپیک باشد. اگر شما جزء افرادی هستید که برای سالن ورزشی تامین ایمنی سالن ورزشی خود به دنبال تهیه کفپوش سالن فوتسال هستید میتوانید از طریق شماره درج شده با دفتر گروه مهندسی ثمین پلیمر تماس حاصل فرمایید  02634904972 و از طریق تماس با قسمت مشاوره راهنمایی لازم در رابطه با خرید کفپوش سالن فوتسال را دریافت کنید 09122650578 . همچنین اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با کفپوش ورزشی هستید میتواند با کلیک بر روی رنگ آبی در این رابطه مطالعه کنید.

کفپوش سالن فوتسال چیست؟

همانطور که گفته شد یکی از شروط اصلی به رسمیت شناخته شدن بازی های مختلف برای راهیابی آن ها به بازی های المپیک و سایر بازی های جهانی، مورد قبول واقع شدن فضای انجام آن بازی از لحاظ ایمنی و تضمین سلامن فیزیکی بازیکنان است؛ برای انجام ورزش های مختلف در فضا های باز یا فضا های سرپوشیده  برای ایجاد یک محیط امن که بتواند سلامت فیزیکی بازیکنان را تضکین کند از کفپوش های ورزشی مختلف استفاده میشد.

از آنجایی که در هنگام انجام بازی فوتسال در سالن های سرپوسیده مختلف بازیکنان برای اینکه بتوانند توپ را وراد دروازه تیم حریف کنند و برای خود تیم خود امتیاز کسب کنند نیازمند اجرا تکنیک های مختلف هستند، باید سلامت فیزیکی آن ها در هنگام انجام بازی تضمین شود. یکی از اقداماتی که برای ایجاد یک محیط ایمن هنگام انجام بازی فوتسال برای بازیکنان انجام شده نصب کفپوش سالن فوتسال در محیط انجام این ورزش بوده است.

کفپوش زمین فوتسال نه تنها باعث رفع شدن نگرانی های بازیکنان در هنگام اناجم این ورزش میشود بلکه به علات داشتن ویژگی های مختلف به بهبود عملکرد آن ها هنگام حرکت کمک ویژه ایی خواهد کرد. از برخی از ویژگی های کفپوش زمین فوتسال کخ به بهبود عملکرد بازیکنان کمک خواهد کرد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

انعطاف پذیری بالا:

در ساخت کفپوش سالن فوتسال از موادی هچون پلاستیک، نایلون، پلی پروپیلن و مواد مصنوعی دیگر استفاده شده است که تمامی این باعث ایجاد یک ساختار و بافت انعطاف پذیر برای کفپوش زمین فوتسال میشوند. ایجاد یک بافت و ساختار  انعطاف پذیر برای بازی بر روی سطح زمین فوتسال باعث میشود تا بازیکنان  هنگام بازی به راحتی بر روی تکنیک های مختلف را اجرا کنند.

خاصیت جذب ضربه و شوک:

یکی از خاصیت های کفپوش زمین فوتسال این است که میتواند تا مقدار زیادی ضربه و شوک حاصل از انجام تکنیک ها را جذب کند. با جذب ضربه و شوک توسط کفپوش زمین فوتسال باعث میشود تا از بروز آسیب های احتمالی به استخوان ها و مفاصل بازیکنان جلوگیری میکند.

مقاوم بودن در برابر ساییدگی:

یکی از ویژگی های کفپوش زمین فوتسال مقاوم بودن در برابر ساییدگی است، از این رو کفپوش زمین فوتسال بعد از استفاده های مکرر دچار ساییدگی نمیشود و  بازیکنان میتوانند بعد از گذشت سال ها از آن استفاده کنند.

بررسی مراقبت های لازم در رابطه با کفپوش سالن فوتسال

کفپوش های زمین فوتسال در انواع مختلفی توسط کارخانجات مختلف تولید و عرضه می شود، هر کدام از این کفپوش های زمین فوتسال  در صورت رسیدگی درست از از طول عمر بالایی برخوردار خواهند بود. بعد از تهیه کفپوش زمین فوتسال برای حفظ کیفیت آن در طول زمان و افزایش طول عمر و ماندگاری آن پیشنهاد می شود تا یک سری مراقبت های لازم در رابطه با این محصول انجام دهید. در ادامه مطلب به بررسی مراقبت های لازم از کفپوش زمین بوستان خواهیم پرداخت:

ball 1930190 1280 - کفپوش سالن فوتسال و استاندارد مورد تایید

نظافت منظم:

یکی از عواملی که باعث افزایش طول عمر و ماندگاری کفپوش سالن فوتسال میشود سید گی و نظافت منظم آن است. بهتر است بعد از هر بار استفاده بازی  بر روی زمین فوتسال آن را با استفاده از وسایل تمیز کننده مختلف تمیز کرد تا تمامی آلودگی ها و ذرات ریز گرد و غبار از روی آن پاک شود، انجام این کار باعث می‌شود تا در دراز مدت و بعد از استفاده های مکرر زیبایی این کفپوش همانند روز اول حفظ شود.

پاک کردن سریع لکه ها:

بعد از نصب کفپوش زمین فوتسال اگر متوجه وجود لکه یا لکه هایی بر روی سطح  این کفپوش شدید بهتر است سریعاً اقدام به پاکسازی آنها کنید، پاکسازی سریع لکه ها باعث می شود تا پیچ اثری از آنها بر روی کفپوش نماند و آسیبی به ساختار اصلی کفپوش زمین فوتسال وارد نشود.

برای پاکسازی لکه های موجود بر روی کفپوش زمین فوتسال از هر نوع شوینده ای استفاده نکنید زیرا ممکن است ساختار شیمیایی شوینده ها باعث شدن آسیب به ساختار کفپوش شود، از این رو توصیه میشود تا برای پاک کردن لکه ها از شوینده هایی استفاده کنید که مورد تایید کارخانه تولید کفپوش باید تا  آسیبی به ساختار کفپوش وارد نشود.

تنظیم دما محیط:

تنظیم دما محیط قرارگیری کفپوش سالن فوتسال از جمله عواملی است که به صورت مستقیم بر روی دوام و طول عمر ماندگاری این محصول اثر میگذارد. اگر کفپوش زمین فوتسال در محیطی مناسب شود که دمای آن  بصورت مکرر گرم سرد میشود کفپوش بعد از مدتی دچار ترک یا برآمدگی خواهد شد.

بعد از نصب کفپوش زمین فوتسال در سالن مد نظر توصیه می‌شود تا با نصب یک سری از سیستم های تهویه هوا، دما محیط قرارگیری کفپوش را تنظیم کنیم تا بعد از مدت کوتاهی مجبور به تعویض کفپوش زمین فوتسال نباشید.

جلوگیری از وارد شدن آسیب در اثر ضربات مختلف:

اکثر مدل های کفپوش زمین فوتسال که در کارخانجات مربوط به این محصول تولید می‌شوند از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند، با وجود داشتن مقاومت بالا ممکن است در اثر وارد شدن ضربات به دلیل قرار گرفتن جسم سنگین یا کشیده شدن جسم نوک تیز کفپوش سالن فوتسال دچار آسیب شود. بنابراین اگر شما بعد از تهیه کفپوش زمین فوتسال میخواهید از دوام و ماندگاری آن تا مدت زیادی   مطمئن شوید پیشنهاد می‌شود تا از قرار دادن جسم سنگین یا جسم نوک تیز بر روی آن خودداری کنید.

اگر قصد تهیه کفپوش زمین فوتسال برای فضای در نظر گرفته شده خود را دارید می توانید از طریق شماره درج شده و ارتباط با مشاوران ما در گروه مهندسی ثمین پلیمر  پاسخ سوالات خود را در رابطه با پیدا کنید همچنین می توانید از طریق تماس با دفتر اصلی گروه مهندسی ثمین پلیمر از شرایط خرید این محصول و لیست جدیدترین قیمت های ارائه شده در رابطه با آن اطلاع حاصل فرمایید. شماره دفتر اصلی: 02634904972 شماره گروه مشاروه:09122650578

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *