کفپوش سالن بسکتبال

کفپوش سالن بسکتبال و استاندارد مورد تایید

کفپوش سالن بسکتبال : ورزش های گروهی  به علت داشتن میزان هیجان بالا و افزایش مهارت های اجتماعی همواره از محبوبیت ویژه‌ای در میان دوستداران ورزش و مردم عادی برخوردار بودند، از جمله ورزش های گروهی که طرفداران خاص خود را در میان مردم دارد می توان به فوتبال، والیبال، بسکتبال و فوتسال اشاره کرد.

ورزش بسکتبال همانند سایر ورزش های گروهی طرفداران خود را در میان دوستداران ورزش دارد، ورزش بسکتبال برای اولین بار در سال 1891 میلادی هنگامی که یک مربی تربیت بدنی در یکی از کالج های آمریکا به دنبال یافتن یک نوع روش ورزشی جدید برای هنرجوهای خود بود اختراع شد. جیمز نیسمیت با ایده گرفتن از ورزش های گروهی مختلف همانند  والیبال، فوتبال آمریکایی و راگی و اختراع  یک سری از قوانین و تکنیکهای جدید سبب به روی کار آمدن ورزش جدیدی به نام بسکتبال شد.

ورزش بسکتبال همانند سایر ورزش های تیمی به سرعت در میان مردم و گسترش  یافت و در میان آنها از محبوبیت خاصی برخوردار شد، این ورزش در نهایت در سال 1948 در لیست ورزش های قابل اجرا در بازی های جهانی المپیک شد. برای انجام ورزش بسکتبال به دو تیم 12 نفره  نیاز است که هر تیم باید یک مربی داشته باشد بازیکنان دو تیم بسکتبال در زمین به طول 28 متر و عرض 15 متر بازی میکنند و باید سعی کنند تا توپ بسکتبال وارد سبد تیم مقابل کنند و به ازای هر بار انجام این کار امتیاز دریافت کنند.

همانند سایر ورزش های انفرادی و ورزش های تیمی یکی از شرط های به رسمیت شناختن بازی بسکتبال و راهیابی آن به بازی های المپیک این است که  تکنیک های بکار برده شده در این بازی و محیط انجام این کاملاً ایمن باشد به این منظور که  سلامت فیزیکی و جسمانی بازیکنان در هنگام اجرا تکنیک ها  بازی در زمین مسابقه تضمین شده باشد. از جمله مورادی که میتواند سلامت فیزیکی و جسمانی بازیکنان در بسکتبال را در هنگام بازی در زمین بسکتبال تضمین کند استفاده از کفپوش های خاص برای زمین بسکتبال است.

کفپوش سالن بسکتبال از جمله مورادی است که بر روی سطح زمین بسکتبال نصب میشود و یکی از اصلی ترین  کاربردهای آن به سلامت فیزیکی بازیکنان بسکتبال در هنگام بازی با اجرای تکنیک های مختلف در آن است. برای تهیه کفپوش سالن بسکتبال در متراژهای مختلف می توانید از طریق شماره درج شده با دفتر مهندسی ثمین پلیمر در ارتباط باشید 02634904972 و برای اطلاع بیشتر در رابطه با انواع کفپوش ورزشی میتوانید بر روی لینک آبی کلیک کنید و مقاله ما را در این رابطه مطالعه کنید.

بررسی  انواع مدل های کفپوش سالن بسکتبال

کفپوش سالن بسکتبال همانند سایر کفپوش های ورزشی از جمله کفپوش سالن والیبال یا کفپوش زمین فوتسال از انواع مختلفی برخوردار است، تمامی این کفپوش ها در جهت کاهش خطرات احتمالی هنگام انجام بازی بسکتبال و تضمین سلامت بازیکنان بسکتبال بر سطح زمین نصب می شود اما اما ممکن است در کیفیت و داشتن برخی از ویژگی ها با یکدیگر متفاوت باشند. در ادامه مطلب به بررسی کفپوش زمین بسکتبال خواهیم پرداخت:

 

TKG7Y73FLFA2PBZ5H77435TLG4 - کفپوش سالن بسکتبال و استاندارد مورد تایید

کفپوش سالن بسکتبال ورقه ایی:

کفپوش سالن بسکتبال ورقه ایی جهت پوشاندن زمین های بسکتبال با متراژ متوسط یا کوچک به کار می رود بنابراین شما کوچک از سالن ورزشی خود را به ورزش بسکتبال اختصاص دهید می توانید از کفپوش های ورقه ای برای آن قسمت استفاده کنید. کفپوش های ورقهای در ضخامت های مختلف موجود هستند و شما میتوانید با توجه به بودجه و میزان استفاده از زمین بسکتبال میتوانید آن را با ضخامت دلخواه تهیه کنید.

تمامی کفپوش های ورقه ایی با هر میزان ضخامتی که باشند دارای ویژگی های همچون ضربه گیری مناسب، جلوگیری از آسیب دیدگی مفاصل و جلوگیری از زخم شده قسمت های مختلف بدن در اثر ساییدگی هستند.

کفپوش زمین بسکتبال پارکت:

اگر شما قصد تهیه کفپوش سالن بسکتبال برای متراژ های بزرگ برای برگزاری بازی های طولانی را دارید کفپوش زمین بسکتبال از نوع پارکت مناسب ترین انتخاب برای شما است. یکی از ویژگی های کفپوش پارکت این است باعث بوجود آمدن یک سطح صاف و هموار در زمین نصب میشود و دارای ظاهری کاملا طبیعی است و همچنین قابلیت تنظیم دما خود با محیط را دارد.

یکی دیگر از مزایا کفپوش زمین بسکتبال پارکت در بهبود عملکرد بازیکنان و حرکات توپ است و بازیکنان بعد از بازی بر روی این نوع کفپوش ها متوجه بهبود عملکرد خود در بازی میشوند.

کفپوش پلی یورتان ورزشی - کفپوش سالن بسکتبال و استاندارد مورد تایید

کفپوش سالن بسکتبال PVC:

به جرئت میتوان گفت که  کفپوش زمین بسکتبال PVC یکی از محبوب ترین مدل های کفپوش جهت نصب در سالن های ورزشی است، این نوع کفپوش با هر شرایط آب و هوایی بیشترین میزان سازگاری را نشان میدهد و مناسب رای نصب در سالن های سرپوشیده و سر باز است. کفپوش زمین بسکتبال PVC همانند سایر کفپوش های PVC از نوعی پلیمر ساخته شده که این پلیمر ها خود از ذرات وینیل کلراید تشکیل شده اند. برای مطالعه بیشتر در رابطه با وینیل کلراید بر روی لینک آبی کلیک کنید.

 

کفپوش سالن بسکتبال رزینی:

یکی دیگر از مدل های کفپوش بسکتبال که مناسب استفاده برای سالن های بزرگ با قابلیت برگزاری بازی های حرفه ایی است، کفپوش زمین بسکتبال رزینی میباشد. این کفپوش همانند اکثر کفپوش های زمین بسکتبال بعد از نصب بر روی سطح باعث بوجود امدن سطحی صاف و هموار میشود و قدرت ضربه گیری و جذب شوک بالایی دارد.

قیمت کفپوش سالن بسکتبال

 

برای تهیه کفپوش زمین بسکتبال به این موضوع توجه داشته باشید که نمیتوان قیمت ثابتی برای آن تعیین کرد، علاوه بر نوسانات قیمت دلار و رشد روزانه تورم عوامل دیگیری وجود دارد که بر روی قیمت تهیه این محصول اثر میگذارند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

نوع و مدل کفپوش سالن بسکتبال:

همانطور که گفته شده انواع مختلفی از کفپوش های زمین بسکتبال وجود دارد که توسط کارخانجات مربوطه تولید و عرضه میشوند، تمامی این کفپوش های علاوه بر داشتن ویژگی های مشترک دارای تفاوت هایی با هم نیز هستند که این تفاوت ها با تفاوت قیمت آن ها با یکدیگر خواهد شد.

ضخامت کفپوش سالن بسکتبال:

تمامی مدل های کفپوش سالن بسکتبال دارای ضخامت های مختلفی هستند که این ضخامت ها با توه به محیطی که قرار است نصب شوند تعیین میشود. هرچه ضخامت کفپوش های انتخابی بیشتر باشد شما نیاز به پرداخت هزینه بیشتری جهت تهیه آن خواهید داشت.

کفپوش پلی یورتان ورزشی 7 - کفپوش سالن بسکتبال و استاندارد مورد تایید

متراژ نصب:

یک سالن بسکتبال استاندارد و مناسب برای برگزاری بازی های  استاندارد زمینی با طول28 متر و عرض 15 متر می باشد اما متراژ ذکر شده برای تمام زمین های بسکتبال صدق نمی کند، برخی از زمین های بسکتبال که در ملک های شخصی ساخته شده‌اند یا برخی از زمین های بسکتبال که مخصوص آموزش دادن به گروه خاصی از هنرجوها می باشد ممکن است دارای متراژی متفاوت از متراژ استاندارد یک زمین بسکتبال داشته باشد.

تفاوت متراژ زمین بسکتبال از جمله عواملی است که بر روی قیمت کفپوش زمین بسکتبال تاثیر می گذارد به طوری که هر چه متراژ کفپوش کمتر باشد شما باید هزینه کمتری را بپردازید  و در مقابل هر چه متراژ زمین انتخابی شما برای نصب کمبود زمین بسکتبال بیشتر باشد شما ملزم به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود.

هزینه نصب و نظافت کفپوش سالن بسکتبال:

هزینه نصب کفپوش زمین بسکتبال رابطه مستقیمی با متراژ کفپوش تهیه‌شده دارد به این منظور که هر چه شما  متراژ بزرگترین را جهت نصب کفپوش زمین بسکتبال انتخاب کرده باشید هزینه‌ای که باید برای نصب آن بپردازید بیشتر است. بعد از نصب کفپوش زمین بسکتبال هزینه‌های مربوط به آن پایان می یابد بلکه شما باید در فاصله های زمانی مشخص برای جلوگیری از آسیب دیدگی و افزایش طول عمر کفپوش به نظافت آن بپردازید و هزینه های مختلف تهیه شوینده استخدام  فردی جهت نظافت کفپوش زمین بسکتبال کنیم.

کیفیت و طول عمر کفپوش سالن بسکتبال:

کفپوش های زمین بسکتبال در انواع مختلفی توسط کارخانه های تولید محصول تولید و عرضه می‌شود انواع این کفپوش ها در کنار داشتن ویژگی های مشترک با یکدیگر دارای تفاوت هایی از جمله تفاوت در کیفیت با یکدیگر هستند. بالا بودن کیفیت کفپوش در زمین بسکتبال رابطه مستقیمی با بالا بودن طول عمر این محصول دارد؛ به شما توصیه می شود که اگر  به دنبال یک کفپوش با کیفیت و طول عمر بالا هستید توصیه میشود تا بجای صرف هزینه در رابطه با تعمیر کفپوش، در ابتدا با صرف هزینه بالاتر  یک کفپوش با کیفیت تهیه کنید.

اگر قصد تهیه کفپوش سالن بسکتبال برای محیط های گوناگون را دارید میتواند از طریق تماس با مشاور فروش گروه مهندسی ثمین پلیمر بهترین نوع کفپوش را برای زمین بسکتبال خود تهیه کنید 09122650578  و همچنین میتوانید با تماس با دفتر اصلی گروه مهندسی ثمین پلمیر در رابطه با لیست جدیدترین قیمت ها در رابطه با کفپوش سالن بسکتبال اطلاعات کسب کنید و بصورت غیر حضوری اقدان به سفارش آن ها نمایید 02634904972

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *