بررسی صفر تا صد رنگ پلی اورتان کابینت | معرفی کابینت پلی اورتان

بررسی صفر تا صد رنگ پلی اورتان کابینت

کابینت ها یکی از اجزا اصلی آشپزخانه به حساب می آیند بطوری که انتخاب آن ها در سبک و رنگ مناسب میتواند تاثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت آشپزخانه داشته باشد. اگر به دنبال ایجاد یک تغییر در کابینت ها و سبک آشپزخانه خود هستید به شما پیشنهاد میشود تا از رنگ پلی اورتان کابینت برای انجام این کار استفاده کنید.

رنگ پلی اورتان کابینت علاوه به کمک به زیبایی کابینت ها و افزایش جذابیت آن ها نقش بسزایی در افزایش استحکام و مقاومت آن ها دارد؛ در ادامه مطلب قصد داریم شما را با صفر تا صد رنگ پلی اورتان کابینت، مزایا و معایب این محصول و کابینت های پلی اورتان آشنا کنیم.

 

بررسی رنگ پلی اورتان کابینت

رنگ پلی اورتان کابینت یکی از محبوب ترین رنگ ها برای رنگ آمیزی کابیت های پلی اورتان به حساب می آید، بصورت کلی میتوان گفت رنگ پلی اورتان کابیت نوعی پلیمر پلی یورتانی محسوب میشود که دی ایزوسیانات ها و پلی الکل ها به عنوان دو ماده اصلی در فرایند تولید آن مورد استفاده قرار میگیرند.

دی ایزوسیانات را میتوان یه عنوان یکی از مهم ترین ترکیبات موجود در فرایند تولید این محصول در نظر گرفت، دی ایزوسیانات در ساختار خود داری گروه های ایزوسیانات هستند که در اثر واکنش با پلی الکل ها منجر به ایجاد نوعی پلیمر به نام پلی یورتان خواهد شدوجود پلیمر پلی یورتان در ترکیب رنگ پلی یورتان کابینت از جمله عواملی است که این رنگ را در دسته رنگ های پلیمری قرار میدهد.

وجود پلیمر پلی یورتان در ترکیب رنگ پلی اورتان کابیت باعث میشود تا این محصول دارای ویژگی هایی همچون مقاوم بودن در برابر رطوبت، مقاوم بودن در برابر اشعه نور خورشید، مقاوم بودن در برابر حرارت، مقاوم بودن در برابر و مقاوم بودن در برابر خراش باشد. 

لازم به ذکر است این رنگ بعد از اعمال بر روی سطح یک پوشش یکپارچه را بوجود می آورد و علاوه بر مناسب بودن برای رنگ آمیزی کابینت های پلی اورتان مناسب برای رنگ آمیزی وسایل مختلف از جمله صندلی، کیف و مبلمان نیز میباشد.

همانطور که ذکر وجود پلیمر در نرگ پای اورتان کابینت میتواند باعث بروز ویژگی های خاصی در آن شود، برای مطالعه بیشتر در رابطه با خواص سایشی و چسبدگی پلی اورتان میتوانید بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

بررسی دلایل استفاده از رنگ پلی اورتان کابینت

اگر به دنبال ایجاد تغییرات کابیت های خود و زیبا تر نشان دادن آن ها هستید و در کنار این موضوع میخواهید از یک روش طولانی مدت و بادوام را بکار بگیرید، استفاده از رنگ پلی اورتان کابینت یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای شما است.

مزایا و ویژگی های منحصر به فرد این محصول باعث شده تا از آن هموراه به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه ها برای تغییر رنگ و سبک کابینت های آشپزخانه یاد شود؛ از برخی از مزایا و ویژگی های این رنگ میتوتن به موارد زیر اشاره کرد:

 

مقاومت فیزیکی بالا:

منظور از بالا بودن میزان مقاومت فیزیکی رنگ پلی اورتان کابینت این است که این رنگ بعد از اعمال شدن بر روی سطح مورد نظر در برابر ضربه و خراش از خود مقاومت نشان میدهد و در اثر آسیب های فیزیکی به راحتی شکل و زیبایی اولیه خود را از دست نخواهند داد.

 

مقاومت در برابر نم و رطوبت:

مقاوم بودن در برابر نم و رطوبت این کمک را به رنگ پلی اورتان کابینت کیند که در اثر قرار گرفتن در محیط های مرطوب به راحتی از روی سطح مورد نظر جدا نشود و از ترک خوردگی آن جلوگیری شود. همچنین این ویژگی در رنگ پلی اورتان کابینت موجب میشود تا علاوه بر حفظ زیبایی رنگ در شرایط مرطوب از سطح زیرین آن نیز محافظت به عمل آورده شود.

 

قدرت چسبندگی بالا:

رنگ پلی اورتان کابینت از قدرت چسبندگی بالایی برخودار است و همین ویژگی باعث میشود بعد از اعمال شدن بر روی کابیت تا مدت زمان زیادی بر روی آن ها باقی بماند و از سطح کابیت در برابر آسیب های فیزیک مختلف محافظت کند؛ میتوان گفت قدرت چسبندگی بالا این رنگ باعث بروز ویژگی های همچون دوام و استحکام بالا در آن شده است.

 

نظافت و نگهداری آسان:

همانطور که ذکر یکی از ویژگی های رنگ پلی اورتان کابینت مقاوم بودن در برار رطوبت است، داشتن از ویژگی در کنار داشتن ویژگی هایی همچون آنتی باکتریال بودن باعث میشود تا نگهداری از این محصول تا حد بسیار زیادی آسان شود.

در صورت آلوده شدن سطح کابینت بوسیله عوامل مختلف شما به راحتی و بدون نیاز به نگرانی در رابطه با خراب شدن رنگ رویه آن اقدام به تمیز کردن آن نمایید.

 

طیف رنگی متنوع:

رنگ پلی اورتان کابینت در طیف های رنگی متنوعی موجود میباشد و شما با داشتن هر سلیقه ایی میتوانید طیف رنگی مد نظر خود را متناسب با دکوراسیون خود انتخاب کنید؛ این ویژگی این محصول از جمله ویژگی هایی که آن را به عنوان یکی از مناسب ترین رنگ ها برای تغییر سبک دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است.

97983b9452fa07cc09942faa68f2cc90 - بررسی صفر تا صد رنگ پلی اورتان کابینت

 

رنگ پلی اورتان کابینت دارای چه معایبی است؟

همانند هر محصولی رنگ پلی اورتان کابینت نیز علاوه بر داشتن مزایا و ویژگی های بسیار دارای یکسری از معایبی نیز است که از جمله آن ها میتوان به موراد زیر اشاره کرد:

 

هزینه بالا:

روش های مختلفی برای رنگ امیزی کابینت ها وجود دارد که از جمله ان ها میتوان به استفاده از رنگ های پلی اورتان کابیت، رنگ های اکریلیک و … اشاره کرد. در میان رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی سطوح کابینت رنگ پلی اورتان کابینت از کیفیت بالایی برخوردار است که در این بالا تر بودن کیفیت هزینه تهیه آن نیز بالا تر میباشد.

 

حساسیت نسبت به حرارت:

یکی از ویژگی های اکثر رنگ های موجود در بازار مقاوم بودن در برابر حرارت است اما این در صورتی است که رنگ پلی اورتان کابینت از این ویژگی برخوردار نیست. این رنگ در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت شدید  میتواند به آسانی دچار تغییر رنگ و ترک خوردگی شود.

 

تعمیر و بازسازی پردردسر:

همانطور که گفته شد رنگ پلی اورتان کابینت از ویژگی چسبندگی بالا برخوردار است و همین ویژگی باعث میشود تا فرایند تعمیر آن به آسانی پیش نرود؛ اگر قسمتی از رنگ کابینت دچار آسیب دیدگی شود بافت قسمت رنگ شده جدید تا حدودی تا قسمت قبلی متفاوت خواهد بود.

 

طولانی بودن زمان رنگ آمیزی:

یکی از ویژگی های رنگ پلی اورتان کابینت برخلاف اکثر مدل های رنگ صنعتی از سرعت خشک شدن پایین تری برخودار است، پایین بودن سرعت خشک شدن این محصول باعث میشود تا مدت زمان رنگ آمیزی و استفاده از کابیت ها تا حد تقریبا زیادی افزایش یابد.

 

بررسی کابینت پلی اورتان و دلایل محبوبیت آن

کابینت پلی اورتان که اصطلاحا به ان کابینت چوبی یا ام دی اف نیز گفته میشود نوعی کابینت با کیفیت و طول عمرا بالا است که از برای رنگ امیزی قسمت های مختلف آن از رنگ پلی اورتان کابینت استفاده میکنند. این کابینت ها به راحتی با سایر اجزا و سبک دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ میشوند و میتوانند ظاهری شیک و منحصر به فرد به آشپزخانه ببخشند. در ادامه به بررسی ویژگی ها و دلایل محبویت این کابینت خواهیم پرداخت:

 

تنوع و انعطاف پذیری بالا در طراح و رنگ:

یکی از دلایل محبویت کابیت های پلی اورتان انعطاف پذیر این محصول در مقابل طرح ها و رنگ های متنوع است؛ شما میتوانید کابیت پلی اورتان را با هر سبک دلخواه و متناسب با دکوراسیون آشپزخانه خود سفارش دهید و رنگ پلی اورتان مناسب را بر روی اعمال کنید.

 

مقاومت در برابر رطوبت:

مقاومت در برابر رطوبت و آب از جمله ویژگی های کابینت های پلی اورتان است که باعث میشود این محصول مناسب برای در محیط مرطوب از جمله آشپزخانه باشد. این محصول در اثر قرار گرفتن در معرض رطوبت دچاز پوسیدگی نخواهد شد و تغییر شکل نمیشود.

 

فرایند نصب و نگهداری ساده:

یکی از ویژگی های خاص و منحصر به فرد کابینت های چوبی نسبت به سایر کابینت ها نصب و نگهداری آسان آن ها است. لازم به ذکر است وزن قطعات مخلف کابیت های پلی اورتان نسبت به سایر کتبیت ها سبک است و همین موضوع قابلیت نصب و حمل آن ها را آسان تر مکیند.

 

بررسی انواع مدل های کابیت پلی اورتان

همانطور که ذکر شد کابیت های پلی اورتان به دلیل داشتن مزایا و ویژگی های منحصر به فرد از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردار هستند؛ این نوع کابیت ها از انواع مختلفی برخوردار هستند که شما میتواند با توجه به نوع چیدمان و سلیقه شخصی آن ها را انتخاب کنید. از جمله مدل های کابینت پلی اورتان میتوان به موراد زیر اشاره کرد:

popular kitchen cabinet stain colors 7 9182 - بررسی صفر تا صد رنگ پلی اورتان کابینت

 

کابینت پلی اورتان براق:

اگر به دنیال ایجاد یک ظاهر شیک و درخشان برای آشپزخانه خود هستید استفاده از کابینت های پلی اورتان براق یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای شما است، این نوع از کابینت های پلی اورتان به دلیل داشتن صاف و صیقلی تا حد زیادی میتوانند نور را با بیشتر توان خود بازتاب کنند و همین اثر تاثیر مثبتی بر زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما خواهد داشت.

همچنین لازم به ذکر است به دلیل وجود سطح صاف و صیقلی در این نوع از کابینت پلی اورتان، تمیز کردن و نظافت آن بسیار ساده بود و شما به راحتی میتوانید از ان نگهداری کنید.

 

کابینت پلی اورتان مات:

کابینت های پلی اورتان مات بر خلاف کابینت های پلی اورتان براق از ظاهر درخشنده ایی برخوردار نیستند و اگر به دنبال داشتن کابینت هایی با ظاهر طبیعی برای اشپزخانه خود هستید این نوع کابینت ها بهترین انتخاب برای شما محسوب میشوند.

لازم به ذکر مدت زمانی که شما باید برای تمیزکاری سطح کابینت های پلی اورتان مات صرف کنید از مدت زمانی که باید برای تمیزکاری سطح کابینت های پلی اورتان براق صرف شود کمتر است زیرا این کابینت ها به دلیل داشتن ظاهر مات رد اثر انگشت و سایر وسایل را به راحتی به خود جذب نمیکنند.

 

نکات پایانی

اگر شما جزء یکی از دوستداران کابینت پلی اورتان هستید اما هزینه لازم برای تعویض کابینت های آشپزخانه خود را ندارید میتوانید با استفاده از رنگ های پلی اورتان سبک کابیت های خود را از حالت موجود به حالت پلی اورتان تغییر دهید. برای اعمال رنگ پلی اورتان بر روی کابیت های خود بهتر است ابتدا سطح کابیت های خود به دقت تمیز کنید  تا از هرگونه الودگی پاک شود و سپس با استفاده از روش های مناسب اقدام به روکش دهی آن کنید.

قبل از اعمال رنگ پلی اورتان بر روی کابینت های خود به این نکته توجه داشته سطح کابیبت های شما کاملا صاف و سالم باشد زیرا رنگ پلی اورتان بر روی کابیت هایی که دارای سطح آسیب دیده هستند حتی در صورت تعمیر آن ها به درستی اجرا نخواهد شد.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در رابطه با رنگ پلی اورتان کابینت یا طریقه اجرا آن میتوانید آن را از در قسمت نظرات نظرات ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *