کفپوش سالن تولید

کفپوش سالن تولید : قیمت ، خرید ، اجرا 1402

در سال های اخیر استفاده از کفپوش ها برای پوشاندن کف کارخانجات به امری رایج تبدیل گردیده است. صاحبان کارخانه به دلیل مناسب بودن قیمت این محصولات و کیفیت فوق العاده ای که دارند، آنها را به سنگ، سرامیک و یا پارکت ترجیح می دهند. تنوع کفپوش ها به اندازه‌ای زیاد است که بنا به تولید هر کارخانه‌ای می توان کفپوشی مناسب برای آن انتخاب کرد. کفپوش سالن تولید کارخانجات باید از ویژگی هایی برخوردار باشند تا استاندارد های محیط کاری را رعایت کرده و .مقاومت بالا در برابر فشار و تحمل بار زیاد یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که این کفپوش ها باید داشته باشند تا قرار گرفتن تعداد زیادی وسیله سنگین مخصوص تولید ایجاد مشکل نکند. استحکام بالا و مقاومت در برابر ضربه، تردد زیاد و پاره شدن از دیگر خصوصیاتی است که کفپوش های سالن تولید باید داشته باشند.

کفپوش سالن تولید

کفپوش اپوکسی یک انتخاب عالی برای بسیاری از سالن ها ،با توجه به دوام مواد و استحکام و مقاومت آن در برابر خراش است این پوشش یک راه حل عالی، کم هزینه و طولانی مدت برای سطح است. این پوشش شامل مخلوطی از رزین مایع و سفت کننده است که اپوکسی را قادر می سازد که از کف محافظ کند. این کفپوش می تواند در برابر وزن بالا مقاومت کند بخصوص در سالن های بزرگ که از ماشین آلات سنگین و لیفتراک استفاده میکنند. همچنین این پوشش در مقابل لغزیدن مقاوم است و از لیز خوردن افراد و تجهیزات جلوگیری میکند.کفپوش های اپوکسی از تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ برخوردار هستند و به راحتی تمیز و نگهداری میشوند.

در واحدهای تولیدی همه سالن های صنعتی یکسان نیستند. سالن های مختلف و انواع کاربری ها، تقاضای متفاوتی را برای کف آنها ایجاد می کنند. ایجاد یک کفپوش که عملکردی بدون وقفه داشته باشد نیاز به درک صحیح از کف سازی و رویکردی تخصصی از فرآیندهای استفاده شده توسط کاربر نهایی دارد. آراسته پوشش مهیا کفپوش سالن تولید صنعتی را برای واحدهای مختلف و نیازهای فنی خاص ارائه می دهد. مشتریان می توانند کفپوش های را انتخاب کنند که با سالن آنها انطباق داشته باشد.

food industry floor coating Copy - کفپوش سالن تولید : قیمت ، خرید ، اجرا 1402

کفپوش سالن تولید

طبقه بندی کفپوش سالن تولید

هنگامی که ما در مورد تولید در کارخانه ها صحبت می کنیم ، طیف وسیعی از زمینه ها وجود دارد که می تواند مورد بررسی قرار گیرد. در زیر لیستی از برخی از سالن های تولیدی که از کفپوش اپوکسی بهره مند شده اند بیان شده است.

سالن های کفپوش اپوکسی بهداشتی استفاده می کنند:
تولید مواد غذایی و آشامیدنی
بسته بندی مواد غذای و نوشیدنی
اتاق های تمیز
تولید کنندگان دارو و مواد بهداشتی
سالن کنترل کیفیت و آزمایشگاهی

سالن های که از علامت گذاری خطوط صنعتی استفاده می کنند:

خط کشی تقاطع راه راه
نواحی شارژ خودرو
مناطق تقسیم بندی کالا مثل بسته بندی یا اتمام کالا
راهروهای وسایل نقلیه
پیاده روهای مخصوص عبور
مناطق تخلیه و بارگذاری
سالن های که از کفپوش اپوکسی ضد لغزش استفاده می کنند:
کارخانجات و خطوط توزیع
واحد های فرآوری شیمیایی
سالن های بسته بندی
تولید مواد غذایی و نوشیدنی
تولید داروسازی
سالن های انبارداری و مهندسی

سالن های که از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک استفاده می کنند:

ساخت قطعات الکتریکی کوچک
واحد های دارای قطعات حساس و برقی
سالن های تولید رنگ و مواد شیمیایی

epoxy floor 1 Copy 1 - کفپوش سالن تولید : قیمت ، خرید ، اجرا 1402

سالن های که از کفپوش اپوکسی با مقاومت شیمیایی بالا (کفپوش ضد اسید) استفاده می کنند:

تولید کنندگان افزودنی های نوشدنی و اسانس
کارخانه های غذا و نوشیدنی
واحدهای تولید مواد اولیه شیمیایی

مقاومت کفپوش سالن تولید
مقاومت کفپوش اپوکسی برای کارخانه ها در برابر ضربه و فشار (حتی تحمل وزن تا 6 تن) بالا است و می توان درجه مقاومت آن را در حین اجرا تنظیم کرد. همچنین این کفپوش ها در برابر سایش (خراش) ، مواد شیمیایی (اسیدها ، بازها ، حلال ها و …) ، گرما و دمای بالا بسیار مقاوم هستند. امروزه در مقایسه با کفپوش های دیگر همه این موارد منجر به عمر بسیار طولانی حداقل 20 ساله شده است. کفپوش اپوکسی در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند و حتی از نفوذ آب ، روغن ، باکتری و … به سطح زیر اپوکسی (کف اصلی) جلوگیری می کند. همچنین می توان آنها را با تمام مواد شوینده شست.

دلیل کفپوش اپوکسی کارخانجات

در کارخانجات و مکان هایی با تردد بالا (انسانی و ماشین آلات سنگین و لیفتراک) و مناطقی که تحت فشارهای شدید مکانیکی و ضربه می­باشند اجرای کفپوش­های یکپارچه اپوکسی مناسب می­باشد. در سال 1389 اجرای کفپوش­های یکپارچه اپوکسی برای کارخانجات تولید مواد غذایی، دارویی و بهداشتی به عنوان بخشنامه تصویب گردید است.

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی کارخانجات
کاهش قابل ملاحظه وزن ساختمان و سبک کردن سازه
یکپارچه و فاقد هر گونه درز
کاملاٌ بهداشتی، دارای خاصیت آنتی باکتریال و جلوگیری از رشد و تکثیر حشرات ، قارچ ، کپک و ….
تنوع در طرح و رنگ
دوام و عمر مفید بالا
صرفه جویی و کاهش اتلاف انرژی از سطوح
عایق کاری کامل سطح و جلوگیری از نشت آب
سهولت در شستشو
قابلیت ترمیم پذیری موضعی
مقاوم در مقابل اشتعال پذیری
مقاومت شیمیائی مناسب بخصوص در برابر بازها، اسیدها، حلال ها، روغن ها و مواد شوینده
مقاوم در برابر آب، رطوبت و بخار
مقاوم در برابر ضربه و تردد ماشین آلات و لیفتراک
مقاومت سایشی بالا
چسبندگی عالی به سطوح خصوصا بتن و سیمان
مقاومت الکتریکی بسیار بالا
مقاومت گرمائی بالا و پایداری ابعاد
آنتی استاتیک- آنتی اسلیپ
مقاوم در برابر تغییرات دمایی
مقاوم در برابر آب، رطوبت و بخار
عدم لغزندگی و سرخوردگی روی سطوح

epoxy floor coating Copy - کفپوش سالن تولید : قیمت ، خرید ، اجرا 1402

قیمت کفپوش سالن تولید

قیمت کفپوش سالن تولید بر اساس جنس و کارایی های آن محصول مشخص می گردد. متریال های مختلفی برای ساخت کفپوش های مخصوص سالن تولید وجود دارد که با بهره جستن تکنولوژی روز دنیا و تجهیزات پیشرفته موجود مناسب برای اهداف خاصی در ساخت محصول به کار گرفته می شوند. برخی از این متریال ها ممکن است سبب بالا رفتن قیمت کفپوش شوند. اما به طور کلی به خاطر داشته باشید که کفپوش کردن سالن تولید نسبت به سنگ کردن آن هم کار حرفه‌ای تری محسوب می شود و هم از لحاظ اقتصادی به صرفه می باشد. چرا که هزینه های نصب و نگهداری اینگونه محصولات بالا نیست و اگر کیفیتی خوبی داشته باشند به راحتی خراب نشده و نیاز به تعمیر و تعویض نخواهند داشت. در هنگام خرید توجه داشته باشید که جنسی با کیفیت و مناسب به تولیدی خود تهیه نمایید تا در آینده بی دردسر باشید.

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *