کفپوش اپوکسی تبریز

مجری اپوکسی تبریز

کفپوش اپوکسی یکی از انواع جدید کفپوش ها می باشد که بر روی سطوح مختلفی مانند سنگ ، بتن ، موزاییک و .. قابل اجرا می باشد. این نوع کفپوش خواص منحصر به فرد و شگفت انگیزی دارد و با افزودن مواد خاص می توان ویژگی های جدیدی به آن افزود یا از آن کم کرد. در ادامه با اپوکسی ، انواع کفپوش اپوکسی به همراه مزایا و معایب و همچنین با بهترین مجری اپوکسی تبریز بیشتر آشنا شوید.

محری اپوکسی تبریز

اپوکسی یکی از اعضای خانواده رزین ها می باشد. از ترکیب رزین و هاردنر و یا همان سخت کننده با نسبت معین سطح سختی به وجود می آید که ویژگی های متمایز و حتی می توان گفت شگفت انگیزی دارد.
از کاربرد های اپوکسی می توان استفاده در صنایع الکترونیک و قطعات الکتریکی ، ال ای دی ها (LED) ، پوشش های فلزی ، کفپوش های اپوکسی ، مواد پلاستیکی تقویت شده ، چسب ، عایق های الکتریکی با فشار بالا و …. اشاره کرد.
در کل می توان گفت که خانواده اپوکسی به دلیل داشتن ویژگی هایی مثل مقاومت شیمیایی و حرارتی زیاد ، چسبندگی عالی ، خواص مکانیکی خوب و عایق الکتریک بودن بسیار شناخته شده هستند.

نکته جالب درباره این ماده این است که خواص شیمیایی و فیزیکی اپوکسی را با اضافه و کم کردن یک سری از مواد می توان تغییر داد. برای مثال اپوکسی ها عایق بسیار خوبی هستند ولی اگر با نقره ترکیب شوند رسانایی الکتریکی خوبی پیدا می کنند!

کفپوش اپوکسی تبریز

کفپوش های اپوکسی با دارا بودن بازه متفاوت و گسترده ای از خواص دلخواه و لازم در زندگی ، در محیط های صنعتی و تجاری و بهداشتی و خانگی بسیار محبوب و مطلوب هستند.

در اصل کفپوش اپوکسی از یک لایه رزین مصنوعی ترکیب شده با هاردنر تشکیل شده که هم محافظ سطح بتن می باشد و هم مسئولیت زیبایی و تزئین محیط را بر عهده دارد

اپوکسی احتمالاً شناخته شده ترین فناوری کف رزینی است که در نتیجه خواص مقاومت مکانیکی و شیمیایی خوب آن است. کفپوش های اپوکسی را می توان در طیف گسترده ای از رنگ ها، سبک ها، جلوه ها و گزینه های تزئینی سفارشی کرد.

از نظر ویژگی های زیبایی و فاکتور های بصری برگ برنده کفپوش های اپوکسی داشتن تنوع بی نظیر در انتخاب رنگ و طرح و همچنین بدون درز و شکاف بودن سطح آن می باشد. این ویژگی ها آن‌ها را برای تاسیسات و مکان های صنعتی و تجاری و منازل و ویلاهای لوکس مناسب می کند.

Epoxy 1080x675 Copy - مجری اپوکسی تبریز

کفپوش اپوکسی تبریز

کاربرد های کفپوش اپوکسی

همان طور که گفتیم کفپوش اپوکسی، کاربری گسترده ای دارد و در خیلی از جاها می توان از آن استفاده کرد. مهم ترین کاربرد های کفپوش اپوکسی به شرح زیر می باشد:

برای کف فضا و مکان های صنعتی مثل کارخانجات و کارگاه ها
برای کف انبار ها
استفاده در فضاهای تجاری مثل فروشگاه ها و مراکز خرید
کف خانه ها
سطح حمام و سرویس های بهداشتی
کف استخر ها
راهرو های اضطراری در برج های اداری و تجاری
کف بیمارستان ها و درماندگاه ها
سالن های زیبایی و آرایشی
سالن و مراکز ورزشی
کف فرودگاه ها

انواع کفپوش اپوکسی کدام است؟

حالا که تا به اینجای مقاله با اپوکسی آشنا شده اید در ادامه با انواع کفپوش های اپوکسی آشنا شوید. همانطور که در بالا ذکر کردیم هر کدام از خواص زیر با اضافه شدن مواد شیمیایی یا تغییرات فیزیکی در هنگام اجرا به دست آمده است.

تا به این‌جا با مزایا و کاربرد کفپوش اپوکسی آشنا شدید. کفپوش‌ اپوکسی با توجه به محیطی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

fbsf02 Copy - مجری اپوکسی تبریز

انواع کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی ضد اسید

کفپوش اپوکسی ضد اسید عموما در محیط هایی که با اسید های قوی سر و کار دارند استفاده می شود. برای مثال در کارخانه هایی مانند کارخانه های صنایع غذایی ، کارخانه های تولید مواد شوینده و بهداشتی ، کارخانه های کاغذ سازی و کارخانه های دارو سازی و …

این کارخانه ها و شرکت ها به طور مستقیم به اسید سر و کار دارند و احتمال ریختن این اسید بر روی زمین زیاد است باعث آسیب شدید و عمقی سطح کار می شود.به همین دلیل از کفپوش اپوکسی ضد اسید استفاده می‌شود.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش آنتی الکترواستاتیک یا کفپوش آنتی استاتیک به کفپوش‌هایی گفته می‌شود که الکتریسیته بر سطح آن‌ها جمع نمی‌شود و و به زبانی ساده عایق الکتریکی هستند. برای اجرای کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک، نیاز به کف سازی ویژه‌ای نیست.

کفپوش آنتی باکتریال

در کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال امکان رشد قارچ، کپک، باکتری و سایر میکروارگانیسم ها بر روی سطح این محصول وجود ندارد. این نوع از کفپوش اپوکسی، فاقد برجستگی یا فرو رفتگی است و بدون درز تولید می‌شوند. بیمارستان‌ها، آزمایشگاه ها و داروخانه‌ها محیط‌هایی هستند که بیشترین استفاده را از کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال را به خود اختصاص داده‌اند.

کفپوش اپوکسی ضد لغزش

کفپوش اپوکسی ضد لغزش از بافت‌های مختلف درشت تا ریز تشکل شده‌اند تا مانند سایر فپوش‌های اپوکسی تجاری و صنعتی، در زمان وجود رطوبت در معرض خطر لغزش قرار نگیرند. استخرها و سالن‌های ورزشی از جمله محیط‌هایی هستند که از وجود این کفپوش‌ها بهره می‌برند.

کفپوش اپوکسی سه بعدی
پوشش های سه بعدی یکی از جذابیت‌های تلفیق علم و هنر در رزین اپوکسی است. کفپوش سه بعدی بعد از پرایمر محل، پوشش چاپ گونه را بر روی خود می‌بیند و بعد نصب آن، رزین‌های اپوکسی که شفافیت و عدم خش پذیری بالایی دارند بر روی آن نصب می‌گردند.

full flake epoxy sq 0c9ae4 Copy - مجری اپوکسی تبریز

رنگ میانی اپوکسی

مراحل اجرای پروژه اپوکسی

1: منطقه آسیاب الماس برای حذف آلاینده ها و آماده سازی بتن برای پوشش.

2: با جاروبرقی کاملاً جاروبرقی بکشید تا خاک و گرد و غبار از ناحیه پاک شود.

3: روکش پرایم اپوکسی 100% جامد (رنگدانه شده) را روی ناحیه بمالید و آن را با یک اسکاج پخش کنید.

4: اجازه دهید روکش پرایم اپوکسی روی آن بچسبد.

5: پوشش اپوکسی 100% جامد (رنگدانه شده) را روی ناحیه اعمال کنید و اپوکسی را با استفاده از یک غلطک رنگ دسته بلند صاف کنید.

6: اجازه دهید روکش ساخت اپوکسی روی آن بچسبد.

7: اپوکسی را با 100 صفحه گریت ماسه بزنید تا برای پوشش رویی آماده شود.

8: منطقه را بشویید و مواد اضافی را از کف صنعتی خود بردارید

9: یورتان براق آلیفاتیک (رنگدانه دار) را روی ناحیه اعمال کنید.

10: منتظر بمانید تا کف اپوکسی صنعتی به طور کامل خشک شود و عملیات تجاری را شروع کنید.

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *