آشنایی با رنگ کوره ای و کاربرد های آن

آشنایی با رنگ کوره ای و کاربرد های آن

امروزه با افزایش تقاضا افراد مختلف برای استفاده از رنگ‌ ها جهت کاربرد های مختلف و همچنین پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از رنگ‌ های صنعتی به صورت مداوم در حال تولید شدن یا ایجاد بروزرسانی‌ های گوناگون در ساختار و ترکیب خود هستند.

یکی از مدل‌ های رنگ صنعتی که  به دلیل افزایش تقاضا مردم در رابطه با استفاده از این مدل رنگ‌ ها نسبت به سایر ‌های رنگ صنعتی در بازه زمانی جدید تری وارد بازار شد رنگ کوره‌ ای است که با نام رنگ الکترواستاتیک نیز در بازارهای فروش رنگ شناخته میشود؛ رنگ کوره‌ ای از کاربرد های گوناگون و گسترده‌ ای برخوردار است و شما پس از تهیه آن میتوانید آن را جهت رنگ آمیزی ابزار و وسایل گوناگون مورد استفاده قرار دهید.

اگر شما در دسته افرادی هستید که برای بار نخست نام این رنگ را شنیده‌ اید یا مشتاق به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آن هستید، پیشنهاد میشود تا در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با رنگ کوره‌ ای با انواع رنگ کوره‌ ای و مزایا آنها کاربرد های رنگ کوره‌ ای و همچنین مزایا و نکات مهم در هنگام استفاده از این محصول آشنا شوید.

معرفی رنگ کوره‌ ای

همانطور که در قسمت قبلی مطلب ذکر شد رنگ کوره‌ ای یکی از انواع مدل‌ های رنگ صنعتی است که شما هنگام تهیه آن متوجه میشوید که برخی از افراد آن را با نام رنگ الکترواستاتیک نیز میشناسند. رنگ کوره‌ ای به عنوان یکی از رنگ‌ های پرطرفدار صنعتی به دو حالت رنگ کوره‌ ای مایع و رنگ کوره‌ ای پودری در بازار های فروش رنگ موجود و قابل تهیه است.

 اینکه در هنگام تهیه رنگ کوره‌ ای از کدام نوع یا پودری آن استفاده شود کاملاً بستگی به شخص و کارخانه تهیه کننده این رنگ دارد زیرا هر کدام از این مدل‌ های رنگ کوره‌ ای دارای ویژگی‌ ها و مزایا منحصر به فردی هستند که شما با توجه به حوزه قابل استفاده باید یکی از انواع آن را انتخاب کنید.

از نکات مثبت در رابطه با رنگ کوره‌ ای این است که این رنگ نسبت به سایر مدل‌ های رنگ صنعتی کمترین تاثیر منفی و مخرب را بر روی محیط زیست میگذارد و همچنین باعث ایجاد ناراحتی ها و بیماری‌ های مختلف برای افرادی که بصورت مداوم در حال کار با آن ها هستند نمیشود، از همین رو برخی از افراد تهیه کننده این رنگ بر این باور هستند که  رنگ کوره‌ ای یکی از بهترین رنگ‌ های صنعتی میباشد.

اگر بخواهیم به صورت دقیق‌ تر در رابطه با تفاوت رنگ کوره‌ ای با سایر رنگ‌ های صنعتی صحبت کنیم باید گفت که این رنگ در نگاه اول ممکن است تفاوت چندان خاصی با سایر رنگ‌ های صنعتی نداشته باشد اما شما در هنگام کار با آن ممکن است متوجه تفاوت های  این رنگ با سایر مدل های رنگ صعنتی (همانند نداشتن بوی بد و آزاردهنده) شوید.

در اتنها لازم به ذکر است که اگر میخواهید از رنگ کوره‌ ای در کارگاه خود برای کاربرد های دلخواه استفاده کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که محیط استفاده از رنگ کوره‌ ای باید از دمای 23 الی 24 درجه سانتیگراد برخوردار باشد، این دما باید در تمامی بخش های کارگاه شما یکسان باشد تا رنگ کوره‌ ای بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

بررسی کاربرد ها و مزایا رنگ کوره ای

همانطور که گفته شد برخی از افراد بر این باورند که رنگ کوره ای یکی از بهترین مدل های رنک صعنتی است بنابراین کاملا قابل پیش بینی است که از کاربرد های وسیع و گسترده ایی برخوردار است، این رنگ علاوه بر کاربرد های کاربرد های صنعتی  در برخی از مصارف خانگی نیز کاربرد دارد که بصورت خلاصه میتوان آن ها را به این شکل ذکر کرد:

  • رنگ آمیزی بدنه خودرو
  • رنگ آمیزی انواع مبلمان فلزی
  • رنگ آمیزی تخت های مورد استفاده در بیمارستان ها
  • رنگ آمیزی قطعات مختلف فلزی
  • رنگ آمیزی انواع وسایل خانگی
  • ایجاد برجستگی بر روی درب های ساختمان ها
  • رنگ آمیزی پروفیل های ساخته شده از آهن
  • معرفی انواع مختلف رنگ کوره‌ ای

metaldoorart.com 01010007 800x400 1 min - آشنایی با رنگ کوره ای و کاربرد های آن

معرفی انواع رنگ کوره ای

همانطور که در بخش معرفی رنگ کوره‌ ای گفته شد این رنگ به دو حالت پودری و مایع موجود و قابل تهیه است که در این بخش از مطلب ما قصد داریم به معرفی این دو مدل از این رنگ صنعتی بپردازیم و مزایا آن ها بصورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم:

رنگ کوره‌ ای پودری

اگر بخواهیم دو نوع موجود رنگ کوره‌ ای یعنی نوع پودری و نوع مایع آن را با یکدیگر مقایسه کنیم باید گفت که رنگ کوره‌ ای پودری از لحاظ محبوبیت در درجه بالا تری از رنگ کوره‌ ای مایع قرار دارد. این رنگ تشکیل شده از دانه‌ های پودر ریز و خشک است که با اعمال فشار بر روی سطح مورد نظر پاشیده میشود و به سرعت پخته میشود.

لازم به ذکر است که در دسته رنگ‌ های زیبا و با دوام قرار میگیرد  و بعد از به اجرا درآوردن آن بر روی سطح مورد نظر خود شما تنها به ۱۰ دقیقه نیاز دارید تا رنگ پودری کاملاً پخته شود؛ توجه داشته باشید دمای انجام این کار باید بالاتر از 200 درجه سانتیگراد باشد زیرا ساختار رنگ پودری تنها در این دما ها ذوب و پخته خواهد شد.

مزایا رنگ پودری

  • رنگ پودری به علت به خدمات گسترده ایی که به کاربران خود ارائه میدهد از محبوبیت بالاتری نسبت به نوع بالا آن برخوردار است، برخی از این مزایا این رنگ عبارت اند از:
  • این رنگ توانایی ساخته شدن از انواع رنگ‌ های صنعتی همانند رنگ اپوکسی، رنگ پلی اورتان، رنگ پلی استر، رنگ پلی استر اپوکسی و رنگ اکریلیک را دارد.
  • شما میتوانید طیف های مختلف رنگ پودری را در دو نوع مات یا براق بر روی سطح مورد نظر خود به اجرا درآورید.
  • علاوه بر استفاده از این رنگ در صنایع مختلف، افراد میتوانند از آن در مصارف خانگی نیز استفاده کنند.
  • این رنگ علاوه بر داشتن قیمت مناسب از دوام و طول عمر بالای نیز برخوردار است و همچنین یکی از رنگ‌ های دوستدار محیط زیست طبقه‌ بندی میشود.

رنگ کوره‌ ای مایع

رنگ کوره ای مایع به عنوان یکی دیگر از مدل های رنگ کوره ای همانطور که از اسمش پیداست دارای ساختاری مایع است، این رنگ به دلیل داشتن ساختار مایع به راحتی با استفاده از اسپری های پاشش رنگ یا تفنگ های رنگ قابل اجرا بر روی سطوح مورد نظر است؛ در رابطه با نحوه به اجرا در آوردن رنگ مایع بوسیله تفنگ های پاشش اینگونه است که رنگ کوره ای مایع با ایجاد یک میدان مغناطیسی از درون تفنگ به بیرون پاشیده میشود.

اگر میخواهید رنگ کوره ایی را بر روی سطح مورد نظر به اجرا در بیاورید با این کار را در سه مرحله انجلم دهید و نکاتی را همچون انجام دادن زیرسازی، ارجا رنگ پایه قبل از اجرا رنگ اصلی واعمال لایه محافظ بعد از اجرا رنگ رعایت کنید. لازم به ذکر است که از رنگ کوره ای مایع میتوان برای رنگ آمیزی اتومبیل ها، سازه های چوبی و سازه های فلزی استفاده کرد.

مزایا رنگ مایع

با توجه به اینکه رنگ پودری از محبویت بالاتری نسبت به رنگ مایع برخوردار است اما رنگ کوره‌ ای مایع از مزایا و ویژگی‌ های برخوردار است که این محصول را برای استفاده کنندگان و تهیه کنندگان آن جذاب میکند از جمله این مزایا بصورت خلاصه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدت زمان خشک شدن کوتاه ( بازه 1 الی 24 ساعته) و تنها با استفاده از جریان هوا
  • قابلیت اجرا بر روی سطوح متفاوت
  • عدم نیاز به تجهیزات تخصصی و گران قیمت برای به اجرا درآوردن آن بر روی سطوح
  • استفاده آسان
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

metaldoorart.com 01010001 - آشنایی با رنگ کوره ای و کاربرد های آن

در هنگام از رنگ کوره ای چه نکاتی را رعایت کنیم؟

اگر در دسته افرادی هستید که میخواهید برای اولین بار میخواهید ازرنگ کوره ای استفاده کنید بهتر است تا برای گرفتن یک نتیجه بهتر است برخی از نکات را رعایت کنید:

  • اگر احساس میکنید از مهارت کافی برای اجرا رنگ برخودار نیستید توصیه میشود تا از متخصص در انجام این کار کمک بگیرید.
  • قبل از به اجرا در آوردن رنگ بر روی سطح حتما سطح آن را صاف و تمیز کنید.
  • اگر میخواهید رنگ را بر روی سطوح فلزی به اجرا در بیاورید حتما سطح فلز را چربی زدایی، زنگ زدایی و فسفاته کاری کنید تا رنگ به درستی به سطح بچسبد.

پس از مطالعه دقیق مطلب بالا دراگر سوالی در رابطه رنگ کوره ای، انواع و نحوه کار با آن داشتید میتوانید از طریق قسمات نظرات آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *