کفپوش سالن والیبال

کفپوش سالن والیبال و استاندارد مورد تایید

کفپوش سالن والیبال : اگر شما جزء افرادی هستید که به ورزش های گروهی علاقه دارید حتما چندین مرتبه اسم ورزش والیبال را شنیده اید و ممکن است به دنبال انجام آن رفته باشید، ورزش والیبال جزء یکی از محبوب ترین ورزش های گروهی است که برای اولین بار توسط ویلیان مورگان که یک مربی تربیت بدنی در کالج Y.M.C.A در سال 1890 میلادی اختراع شد.

ورزش والیبال بعد از پیدایش به سرعت توانست به عنوان یکی از ورزش های محبوب در بین ورزشکاران و مردم عادی در سراسر جهات تبدیل شود، انجام این ورزش به مهارت های اجتماعی بالایی همچون همکاری، تعامل و هماهنگی احتیاج دارد و دارای مزایا بسیاری همچون افزایش و بهبود قدرت عضلات، تنظیم ریتم قلب و ایجاد هماهنگی بین اعضا مختلف بدن همانند چشم و دست است. با گذشت زمان و ایجاد اصلاحات مختلف قوانین و تکنیک های جدیدی بصورت رسمی وارد این بازی شدند و این ورزش هیجان انگیر سرانجام در سال 1964 میلادی بطور رسمی به عنوان یکی از ورزش های محبوب و موفق وارد المپیک شد.

ورزش والیبال در زمین مستطیل شکل به طول 18 متر و عرض 9 متر برگزار میشود که در وسط این زمین از تور مخصوص برای جدا کردن زمین دو حریف استفاده شده است؛ هر تیم بازی کننده بازی والیبال باید شامل 12 عضو باشد که تمامی این 12 عضو بصورت همزمان در زمین بازی مقابل تیم حریف بازی نمیکنند، همواره 6 نفر از اعضا تیم به عنوان اعضا اصلی درون زمین والیبال بازی میکنند و 6 نفر دیگر به عنوان نفرات ذخیره بیرون از زمین بازی منتظر میمانند.

بعد از اختراع هر ورزش یکی از موارد مهم و اساسی برای به رسمیت شناختن آن و راهیابی آن به المپیک رعایت موارد ایمنی محل بازی تضمین سلامت فیزیکی بازیکنان در هنگام انجام آن ورزش است. از آنجایی که ورزش والیبال در زمینی مستطیل شکل انجام میشود یکی از موارد که میتواند در ایجاد ایمنی محیط بازی و تضمین سلامت فیزیکی بازیکنان نقش داشته باشد انتخاب کفپوش سالن والیبال برای زمین والیبال است.

برای سفارش کفپوش زمین والیبال مورد تایید استاندارد جهانی کفپوش والیبال میتوانید از طریق شماره درج شده با گروه مهندسی ثمین پلیمر تماس حاصل فرمایید:02634904972 و همچنین برای دیدن سایر کفپوش ها همانند کفپوش  ورزشی میتوانید اینجا کلیک کنید.

بررسی کفپوش سالن والیبال

برای انجام تخصصی و صحیح بازی والیبال بهتر است آن را در زمین مخصوص انجام داد. برای ایجاد یک زمین مخصوص برای انجام بازی والیبال ابتدا باید عرض و طول زمین طبق اندازه های استاندارد اندازه گیری شود و سپس پس برای تضمین ایمنی و سلامت فیزیکی بازیکنان آن کف زمین انتخابی با کفپوش سالن والیبال پوشانده شود.

کفپوش زمین والیبال PVC یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین نوع  کفپوش های ورزشی مورد استفاده در سالن های ورزشی به شمار می آید. کفپوش زمین والیبال PVC همانند سایر کفپوش های مصنوعی از نوعی پلیمر که از واحدهایی به نام وینیل کلراید ساخته شده است تشکیل شده و به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به سر به صورت گسترده در سالن های ورزشی به کار برده می شود.

کفپوش زمین والیبال PVC تمامی ویژگی هایی را که یک کفپوش زمین والیبال مناسب باید داشته باشد را دارا است. این کفپوش  دسته کفپوش‌های انعطاف پذیر طبقه بندی می شود و همین ویژگی به بازیکنان این امکان را می‌دهد که بتوانند بر روی این کفپوش انواع مختلف تکنیک های ورزشی را بدون نیاز به نگرانی در رابطه با آسیب استخوان ها و مفاصل خود اجرا کنند.

از دیگر مزایا کفپوش زمین والیبال PVC  می توان خاصیت ضد شوک  بودن و مقاومت بالا آن در برابر ساییدگی اشاره کرد؛ خاصیت ضد شوک بودن این نوع  کفپوش زیمنه ی انجام حرکات پرشی و فرود ای را بدون آسیب رساندن به مفاصل برای بازیکنان فراهم می‌کند و خاصیت مقاومت در برابر ساییدگی باعث می شود این کفپوش در اثر استفاده های متعدد دچار آسیب نشود و تا مدت زیادی قابل استفاده باشد.

برای مطلاعه بیشتر در رابطه با وینیل کلراید مورد استفاده در ساخت انواع کفپوش PVC اینجا کلیک کنید.

چرا استفاده از کفپوش سالن والیبال ضروری است؟

همانطور که گفته شد امنیت و تضمین سلامت بازیکنان یکی از عوامل اصلی در افزایش سرعت شناخته شدن و محبوبیت یک ورزش شناخته میشود. استفاده از کفپوش سالن والیبال یکی عوامل اصلی و کمک کننده در ایجاد یک محیط ایمن برای بازی، بهبود عملکرد بازیکنان و افزایش کارایی زمین انتخاب شده برای بازی میشود. در ادامه مطلب قصد داریم به ضرورت استفاده از کفپوش سالن والیبال بپردازیم:

AdobeStock 97464448 web - کفپوش سالن والیبال و استاندارد مورد تایید

ایجاد محیطی ایمن برای بازیکنان:

از آنجایی که ورزش والیبال جزء ورزش های هیجانی محسوب میشود ممکن است در طول بازی بازیکنان به دلیل انجام تکنیک های مختلف، سرعت بالا یا از دست تعادل با زمین برخورد کنند؛ استفاده از کفپوش زمین والیبال باعث ایجاد یک زمین نرم با خاصیت جذب ضربه و شوک میشود. ویژگی هایی که کفپوش سالن والیبال به زمین والیبال میبخشد باعث حفاظت از بازیکنان در هنگام برخورد با زمین میشود و تا حدود زیادی از آسیب دیدن اندام های مختلف آن ها جلوگیری میکند.

بهبود عملکرد بازیکنان:

همانطور که گفته شد بازیکنان در هنگام انجام والیبال به علت انجام تکنیک های مختلف و داشتن سرعت بالا ممکن است تعادل خود را از دست بدهند، این دست دادن تعادل علاوه بر اینکه ممکن است باعث برخورد بازیکن با زمین شود بلکه تاثیر منفی بر روی عملکرد آن بازیکن خواهد داشت که ممکن است باعث از دست رفتن امتیاز تیم شود. یکی از مزایا استفاده از کفپوش زمین والیبال این است که به علت ایجاد یک سطح هموار  باعث استحکام حرکات و بهبود عملکرد بازیکنان در زمین بازی میشود.

استفاده از کفپوش زمین والیبال از سر خوردن های ناگهانی در اثر از دست تعادل جلوگیری میکند و با افزایش تمرکز بازیکنان هنگام اجرا تکنین های مختلف یا داشتن سرعت بالا تاثیر قابل توجهی بر روی بهبود عملکرد آنان خواهد داشت.

 

تضمین سلامتی استخوان ها و مفاصل:

در هنگام انجام حرکات و تکنیک های ورزشی یکی از عواملی که از آسیب رسیدن به استخوان ها و مفاصل شما جلوگیری می‌کند انجام صحیح آن حرکت است، در کنار انجام صحیح حرکات و تکنیک ها یکی دیگر از عوامل که باعث تضمین سلامت استخوان ها و مفاصل میشود انتخاب یک سطح مناسب برای اجرای حرکات ورزشی است. کفپوش سالن والیبال با ایجاد یک سطح صاف  به استحکام و تعادل  بازیکنان هنگام ورزش والیبال کمک می کند و از پیچ خوردگی، در رفتگی یا شکستگی اعضای مختلف آنها جلوگیری خواهد کرد.

کفپوش پلی یورتان ورزشی 1 - کفپوش سالن والیبال و استاندارد مورد تایید

عوامل تاثیر گذار بر قیمت کفپوش سالن والیبال

قیمت کفپوش زمین والیبال همانند قیمت سایر ابزار و وسایلی که در طول روز تهیه میکنیم ثابت نیست و با توجه به شرایط خاص ممکن است دچار تغییر شود در ادامه مطلب به بررسی برخی از این عوامل تاثیر گذار بر قیمت کفپوش سالن والیبال پرداخته ایم:

نوع کفپوش سالن والیبال:

کفپوش زمین والیبال انواع متفاوی دارد که از انواع آن میتوان به کفپوش زمین والیبال PVC، کفپوش زمین والیبال با روکش چوب، کفپوش زمین والیبال پلاستیکی اشاره کرد که با توجه به نوع و کاربرد زمین والیبال بر روی قرار داده میشوند. هر یک از این کفپوش ها دارای ویژگی های خاصی هستند که قیمت آن ها را با یکدیگر متفاوت میکند.

مساحت زمان والیبال:

همانطور که ذکر شده یک زمین والیبال استاندارد زمینی با طول 18 متر و عرض 9 متر است اما اندازه تمامی زمین های والیبال طبق اندازه استاندار تعیین شده نیست. با توجه به رنج سنی مختلف هنرجویان این رشته و میزان مهارت آن ها در بازی، زمین هایی با مساحت های مختلف برای ان ها در نظر گرفته میشود و با توجه به مساحت زمین والیبال میزان کفپوش زمین والیبالی که برای پوشش دهی آن در نظر گرفته مشود متفاوت است و در نهایت این موضوع بر روی قیمت کفپوش سالن  والیبال تاثیر میگذارد.

کیفیت کفپوش سالن والیبال:

انواع مختلف کفپوش های زمین والیبال با کیفیت های گوناگونی تولید و عرضه میشوند، هرچه سالن در نظر گرفته شده برای انجام بازی های حرفه ایی تر مورد استفاده قرار بگیرد لازم است تا برای پوشش سطح آن از کفپوش هایی با کیفیت بالاتر استفاده کرد. کفپوش هایی که دارای کیفیت بالاتری هستند در اثر استفاده مدوام و وارد شدن ضربه های مختلف دچار ساییدگی و تغییر شکل نمیشوند و تا مدت زیادی قابل استفاده اند و از طرفی قیمت آن ها نیز نسبت به سایر کفپوش ها بالاتر است.

کفپوش پلی یورتان ورزشی 6 - کفپوش سالن والیبال و استاندارد مورد تایید

نحوه نصب و نگهداری کفپوش سالن والیبال:

هزینه ایی که برای نصب کفپوش زمین والیبال پرداخت میشود باتوجه به مساحتی که قرار است کفپوش در آن نصب شود محاسبه میگردد، هرچه فاضای درنظر گرفته شده از مساحت بالاتری برخوردار باشند زحمت و هزینه بیشتری جهت و نگهداری از آن کفپوش نیاز است.

شرکت عرضه کننده کفپوش والیبال:

لازم به ذکر است تعرفه شرکت های مختلف در رابطه با انواع کفپوش والیبال متفاوت است و شرکت های مختلف، انواع مختلف کفپوش های زیمن والیبال را با قیمت های عرضه میکنند. هر چه شرکت مد نظر شما برای تهیه کفپوش سالن والیبال معروف تر و معتبر تر باشد ممکن است این محصول را با قیمت بالا تری عرضه کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید کفپوش زمین والیبال میتوانید از طریق شماره های درج شده با دفتر اصلی یا دفتر مشاوره گروه مهندسی ثمین پلیمر تماس حاصل فرمایید: تلفن دفتر :02634904972 ، تلفن بخش مشاوره 09122650578

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *